webForumDet fria alternativet

Vem grundade Webforum, varför, får ni annonsförlsag?

Om webForum

6 svar · 982 visningar · startad av xtreme

Medlem sedan juli 20002 056 inlägg
Frågan#1

Efter att jag varit medlem i ca 8 år slog mig tanken när grundades Webforum och vem är personerna bakom? Finns det någon speciell anledning att Webforum kom till, någon rolig historia kanske eller saknade personerna bara ett ställe att diskutera webbutveckling? Webforum är trots sin populäritet helt reklamfritt (förutom den lilla uppe i högra hörnet) vilket är fantastiskt. Får Webforum ofta förslag från personer som vill annonsera på Webforum?

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

webForum grundades i slutet av 1999 av Kjell och Sune för att de inte tyckte att det fanns något riktigt bra forum.
Jag vet inte hur det är idag men under den tid då jag var en av de ansvariga så kom det in en del förfrågningar om reklam så jag antar att det gör det fortfarande.
Loggan uppe till höger är den enda reklamen som finns av det skälet att Griffel sponsrar med Internetlina och plats för servrarna i deras serverhall, som för övrigt är före detta häktet i Växjö.

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Visste inte att servrarna står i gamla häktet, det är ju bara 200 meter från jobbet. :)
Bra att ämnet togs upp, jag hade ju bestämt mig för att sätta in lite pengar på wF's konto när jag hade fått jobb, och det har jag nu så det var bra att jag fick en påminnelse om det.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Jag är tacksam för att wF finns. Och att det är utan reklam, den dagen när slikt inträder på den virtuella arenan drar nog jag från wF. Samma som jag kommer att göra från FaceBook. Trots det kan jag acceptera att acceptera vänner på FB!
Jag tycker ju också att GMailś annonser är väldigt närgånga, om ni förstår vad jag menar!

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

wF var även en motreaktion till idg.se:s forum ... och många av de tidiga användarna och moderatorerna kommer därifrån... CyberPet(Var är hon idag?), Rikard, Stoffe-2k ;) mfl.

Medlem sedan jan. 2007177 inlägg

stoffe-2k skrev:

CyberPet(Var är hon idag?)

pyssel.net

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

passagenchat ftw! :e

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)