webForumDet fria alternativet

18 medlemmar och 148 gäster online

Om webForum

9 svar · 949 visningar · startad av meza

Medlem sedan dec. 2004450 inlägg
Frågan#1

Kan detta verkligen stämma att "18 medlemmar och 148 gäster" det är på sådantvis.

Är den "aktuella statistiken" som kommer på wF tillförlitlig?

Ibland så står de att de är ännu störe skillnad mellan reg.användare och "gäster". De verkar vara "väldigt många" gäster, och ett betydligt mindre antal reg.användare.

Detta gör mig lite konfunderad. Kan "gästantalet" stämma? Eller blir det något fel när skriptet körs?

Jag har funderat på detta ett tag, så därför beslutade jag mig nu för att ställa denna fråga.

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Vill minnas att gäster även innefattar de medlemmar som väljer att "surfa osynlig" under kontrollpanelen.

Medlem sedan maj 20031 682 inlägg

Varför väljer man nu att surfa onsynligt?
Vad gör det för nytta egentligen?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Det finns säkerligen de som vill surfa anonymt av vissa skäl. Sedan finns det säkerligen också de som medlemmar som surfar runt på wF ej inloggade. Det gör jag själv bland annat från jobbet så det är inte någon direkt omöjlighet. Det är inte alla gånger man orkar logga in.

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Det kan vara sökmotorer som har skickat ut sina spindlar för att gå igenom sidan. Det kan bli en del besökare.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

De som har valt att inte synas på webForum syns inte alls på besökarsidan men de räknas som inloggade medlemmar.

Medlem sedan dec. 2004450 inlägg

Okej, tack för era svar.

Gislaved, så kanske de är.

För jag tycker de är väldigt mycket gäster i konstrast till inloggade medlemmar.

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Jag är säker på att väldigt många, liksom jag, kollar runt på olika delforum utan att logga in. Jag går in minst en gång per dag och loggar bara in om jag vill skriva. Med så många medlemmar som vi är, kan det nog lätt hända att det blir över 100 samtidigt.

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Gislaved skrev:

Det kan vara sökmotorer som har skickat ut sina spindlar för att gå igenom sidan. Det kan bli en del besökare.

Snyggt :birp

171.jpg
Medlem sedan maj 2001420 inlägg

Lyfter denna tråd lite.

Har själv en sajt som ger t.ex. 1000 unika besökare per. dag exkl. sökmotorer (enligt ett bra statistikprogram)

Dock kan min onlinefunktion ge svaret att det just nu är 2000 online. Tror nog att sökmotorer spelar en stor roll. "Guldstjärna" till den som hjälper mig hitta rätt asp-script för aktuell online!

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
133 ms — ändringar (db)