Låter bra.
Ironi på internet kan vara svårt, därfär tänkte jag föreslå en ironi-smily som man kan använda när man vill vara extra tydlig att man faktiskt är ironisk.

Bör skrivas: :I
Vad tycker ni?
16 svar · 1 237 visningar · startad av Quid
Ironi på internet kan vara svårt, därfär tänkte jag föreslå en ironi-smily som man kan använda när man vill vara extra tydlig att man faktiskt är ironisk.

Bör skrivas: :I
Vad tycker ni?
Låter bra.
Topp! (y)
Idén är bra, men hur kännetecknar man ironi med den där smileyn? Eller man kanske gör så när man är ironisk IRL? :p
När man ironisk irl så brukar ju man ju försöka se lite oskyldig och försiktig ut, men tanken var väl mest en neutral mun som dessutom ser ut som ett I :)
Ah, då förstår jag. :)
Å andra sidan så är den klassiska betydelsen av :-I likgiltig. Ironi betecknas med ironiparenteser: (. ja, eller hur? .)
Fast det är väl kanske inte så vanligt med klassiska smilies längre. Jag kanske bara är nostalgisk.
Ja, gud vilken bra idé. :I
Funkar för mig. Då och då händer det ju att man svarar en smula "ironiskt" på något men att det kan vara svårt att hitta en passande smiley att illustrera det med. :e
Frågan har blivit passad till de med tillgång till admin-panelen. Personlien tycker jag inte om design-förslaget dock.
Ironi på wF går redan idag att framställa på flera sätt (enligt min mening). Själv brukar jag använda :e :p :P :OO eller ;) för att tydligöra sådana inlägg.
:OO . EOD.
Vet inte om jag skulle använda just den där smileyn till ironi, men jag ser gärna fler smileys i detta forum!
Är inte ;) eller :OO bäst för ironi? Jag ser inte riktigt hur den där skulle symbolisera ironi..
OveRRidE skrev:
Är inte ;) eller :OO bäst för ironi? Jag ser inte riktigt hur den där skulle symbolisera ironi..
(y)
En smiley är ju till för att uttrycka saker bortom text. Då är det väl ganska kontraproduktivt att ha en uttryckslös smiley... Håller med OveRRidE om ;) och :OO.
Mkt fin :) Men kanske inte just ironi, som många påpekat! Men fin är den!