Jag upptäckte just något synnerligen skumt... Om jag skriver: [ B]<?php (utan mellanslag i taggen) så blir det: <?php ??? Varför blir inte '<' fetstilad????
Detta går ju?
(Insåg det vid detta inlägg.)
15 svar · 593 visningar · startad av aasah
Jag upptäckte just något synnerligen skumt... Om jag skriver: [ B]<?php (utan mellanslag i taggen) så blir det: <?php ??? Varför blir inte '<' fetstilad????
Detta går ju?
(Insåg det vid detta inlägg.)
Testa aktivera ClearType... :)
zcorpan skrev:
Testa aktivera ClearType... :)
Va? :q Kan jag få ett mer utförligt svar? Dessutom begriper jag inte varför denna inställning i så fall inte påverkar vanliga bokstäver? De blir ju feta?
Allt beror på operativsystem, webbläsare, inställningar för teckensnitt, textstorelek osv osv osv.
stattin skrev:
< <
den ser rätt fet ut gämfört med den utan b taggar.
Spännande, vad använder stattin för browser/os/cleartype?
Jag testade FF2, IE7 och VPC med IE6 och no can do på fetstilen...
Det är inte helt felfritt.
Det är lite i samma klass som att det här är en smiley-bild: :)
:)
...är inte en smiley-bild
Troxy skrev:
Allt beror på operativsystem, webbläsare, inställningar för teckensnitt, textstorelek osv osv osv.
Ja jäklar, om man i FF2 förstorar texten typ 6 gånger, först då blir det ett fett '<'
Spännande...
Jag förstår fortfarande inte varför ett '<' inte alltid blir fet när bokstäver och siffror alltid blir det? :q :q
Troxy skrev:
Som Troxy säger, det har att göra med allt sån't där och det är ett knepigt tecken att feta till eftersom det är så "grafiskt enkelt". Med fontsorleken 12 px och med någon procents förtjockning så avrundas det ned till normal tjocklek, så det är bara när avrundningen faktiskt slår igenom som den syns, eller med ceartype som renderar enligt lite andra algoritmer.
Så nu förstår och vet du hur det ligger till ;)
headbug skrev:
Som Troxy säger, det har att göra med allt sån't där och det är ett knepigt tecken att feta till eftersom det är så "grafiskt enkelt". Med fontsorleken 12 px och med någon procents förtjockning så avrundas det ned till normal tjocklek, så det är bara när avrundningen faktiskt slår igenom som den syns, eller med ceartype som renderar enligt lite andra algoritmer.
Så nu förstår och vet du hur det ligger till ;)
Tack för förklaringen. :)
Var hittar jag ClearType som zcorpan nämnde?
Egenskaper för bildskärm > Utseende > Effekter
headbug skrev:
Spännande, vad använder stattin för browser/os/cleartype?
Jag testade FF2, IE7 och VPC med IE6 och no can do på fetstilen...
Det är inte helt felfritt.
Cleartype vette fan men XP och IE 6
:) :) :) :)
dock känns din text väldigt stor i övrigt.
ja jag vet inte om det är för att det är en bärbar eller om det bara är min dator, men den är lite konstig.
headbug skrev:
För att en smilie ska bli en bild måste det vara ett mellanslag framför. Gör du en radbrytning och placerar en smilie där så blir det inget mellanslag framför. Du får sätta en punkt eller göra specialtecknet mellanslag (som jag inte vet hur man gör).