webForumDet fria alternativet

Svårt att veta om man fått PM...

Om webForum

10 svar · 602 visningar · startad av Danne V

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg
Frågan#1

Hej,

Upptäckte nyss att jag hade ett nytt PM genom att kolla "Nytt PM" uppe till vänster. Det är ju iofs mitt eget fel eftersom jag så sällan kollar, men nu var meddalndet en vecka gammalt. :P

Jag har sett en del forum som visar ett rött "band" längst upp på forumets första sida när man fått ett meddelande. Omöjligt att missa. Andra har pop-ups (men jag har blockerat sånt, så om det finns på wF så har jag missat det...)

Alltså: Finns det nåt lite effektivare sätt att påkalla uppmärksamheten när man fått ett PM?

Medlem sedan dec. 2004135 inlägg

Jag tycker möjligheten att få e-post vid nytt PM räcker ... Har man bara lite koll på sin e-post så missar man det ju inte?

VictorY skrev:

Jag tycker möjligheten att få e-post vid nytt PM räcker ... Har man bara lite koll på sin e-post så missar man det ju inte?

Ehhh... får man e-post när nån skickar ett PM? De får i alla fall inte jag. Du förväxlar inte valen "Skicka ett PM" och "skicka ett mail", tro?

Danne V skrev:

Ehhh... får man e-post när nån skickar ett PM? De får i alla fall inte jag. Du förväxlar inte valen "Skicka ett PM" och "skicka ett mail", tro?

Kontrollpanelen > Alternativ > Mina inställningar > Meddelanden & trådbevakning > Privata meddelanden > Få e-post när du har nya privata meddelanden

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

jag får en popup fönster från wf när jag har olästa..

VictorY skrev:

Kontrollpanelen > Alternativ > Mina inställningar > Meddelanden & trådbevakning > Privata meddelanden > Få e-post när du har nya privata meddelanden

:r :r :r
Tusen tack!!!! (y)
Nu glömmer vi den här tråden snabbt tycker jag.....

Danne V skrev:

:r :r :r
Tusen tack!!!! (y)

Hahaha ;)
Även den bästa kan göra misstag ... Till och med du ;)

Om man nu kan kalla det just ett misstag ... Men whatever

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Danne V skrev:

Eller så accepterar du den som löst. ;)

Dryden skrev:

Eller så accepterar du den som löst. ;)

Sorry. Glömde det i upphetsningen....

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Opera blockerar också popupfönster. Men jag har lagt till webForum i listan på hemsidor som får skapa popupfönster utan att de blockas. Du skulle ju kunna lägga till wF i din adblocker också, så blir det omöjligt att missa nästa pm. ;)

silfver skrev:

Opera blockerar också popupfönster. Men jag har lagt till webForum i listan på hemsidor som får skapa popupfönster utan att de blockas. Du skulle ju kunna lägga till wF i din adblocker också, så blir det omöjligt att missa nästa pm. ;)

Tack f tipset.
Har Camino (Mac). Popupen funkade utan extra jidder från min sida. Så nu kommer jag inte att missa nåt meddelande så länge jag är någotsånär nykter.

285 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
151 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)