Dock valde jag en ren installation utan att flytta mina cookisar. Då upptäckte jag följande:
1. Min epostadress på Webforum har jag visst glömt ändra.
2. Glömt mitt lösenord eftersom jag har automatinloggning.
Detta innebär att jag inte kan med enkla medel/handgrepp fixa till så jag kan logga in på webforum med den nya datorn.
Loggar jag däremot in med en gammal dator som har lösenordet sparat så kan jag iaf inte ändra min epostadress, Jag har ju glömt lösenordet.
Så för att antingen går förbi det hela kan jag ta med cookien till den nya datorn. Fast det löser bara problemet tillfälligt. Jag har ju bytit epostadress.
Nåväl, ett mail har gått iväg till den epostadress om man kan maila till här på WF om problemet uppstod. Men vore det inte enklare att kunna byta sin egen epostadress utan att ange lösenordet? Jag är ju ändå inloggad, har jag varit så "dum" att jag låtit datorn varit oskyddad och någon annan surfar på den med mitt konto får jag skylla mig själv om någon jävlas.
vad har du för webblsare på gamla datorn? har du firefox har du ju en lösenordshanterare (aka nyckelring) har du en gång skrivit in lösenordet och valt att spara ligger det kvar där under och du kan se det i klartext (om du inte satt ett masterlösenord). Inställningar -> säkerhet -> visa lösenord.