webForumDet fria alternativet

Bevakning av forum

Om webForum

4 svar · 502 visningar · startad av silfver

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Frågan#1

Som det ser ut nu när man bevakar en forumdel så får man ett mail varje dag vid midnatt. Skulle ni inte kunna ändra så att man får ett mail så fort en ny tråd skapas? Eller blir det för stor belastning på servern?

När man bevakar en tråd så kan man ju få ett mail direkt, jag (med flera), skulle gärna vilja att det fungerade så här även på forumbevakningen.

Vad säger utvecklarna? :)

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Om belastning skulle vara ett problem så tycker jag i alla fall att moderatorerna skulle kunna få ett mail direkt vid bevakning av forumsdelar. :)

Är inte säker men jag skulle tippa på att bevakning av trådar är vanligast bland medlemmar?

Det har inte hänt någonting än. Går det överhuvudtaget? Det skulle underlätta modereringen ifall man får ett mail direkt, annars kan trådarna bli liggande ett tag liksom... Och så gillar jag att få mail. :e

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Med reservation för att jag minns fel; Det går inte utan att grota runt i vB-källkoden. Direkt mailbevakning finns av någon anledning inte med bland valen när man bevakar forum (i nuvarande vB-version).

Okay. Jag nöjer mig med det svaret så länge. Men jag tycker det är en sak som kan vara värd att implementera till nästa version, eller ifall det planeras att fixa med lite plugins... :)

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)