webForumDet fria alternativet

Möjlighet för användare att redigera inlägg efter moderering?

Om webForum

2 svar · 340 visningar · startad av lillebror

Medlem sedan apr. 20041 597 inlägg
Frågan#1

Hej,

Jag håller på att designa om mitt forum och har nu en liten fråga. Här på wF läste jag i förhållningsreglerna att det INTE var tillåtet att gå in som användare och redigera ett inlägg (skriva tillbaka det moderatorn tog bort) efter att det blivit modererat. Det verkar ju vettigt. Kan man då inte göra så att möjligheten att redigera ett inlägg försvinner när inlägget blivit modererat en gång?! (Programmeringsmässigt är ju inte det speciellt svårt.)

Skulle vilja höra lite spontana åsikter om det så jag vet hur jag själv ska göra i mitt forum.

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Visst man kan med fördel göra så, men funktionen finns mig veterligen inte i vBulletin.

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Tjao... man kan ju behöva, utan att redigera bort moderatorns redigering, lägga till eller ändra något i inlägget. En gång i tiden blev ett av mina inlägg redigerat, och moderatorn skickade ett PM till mig om att jag kunde få redigera bort redigeringen (förutsätt att jag inte bröt mot regeln igen) om det störde mig. :)

r\ Eller har jag missuppfattat regeln? Är det så att man inte får redigera inlägget överhuvudtaget efter att en moderator har varit framme och redigerat?

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)