webForumDet fria alternativet

wF's RSS förhandsgranskning

Om webForum

5 svar · 370 visningar · startad av zcorpan

Medlem sedan dec. 20042 245 inlägg
Frågan#1

Danny skrev:

Men på wF's RSS så är förhandsgranskningen rätt illa tycker jag, man ser ju inte inlägget utan bara vem och när som skrivit, då måste man surfa till inlägget på webben för å läsa...

-- http://www.webforum.nu/showthread.php?p=1214864#post1214864

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Håller med, lite synd även om wF känns extremt segt att köra i rss ändå med tanke på hur ofta sidan uppdateras. Personligen orkar jag inte ha rss sidor som uppdateras lika ofta som dagstidningar, blir så himla mycket då. Bättre med bloggar och dylikt som uppdateras max några gånger om dagen.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Men i telefonen kan man väl ändra hur den ska uppdatera, min står på manuellt (men ändå syns den där RSS-ikonen ibland bara sådär, förstår inte varför).

Vad krävs det då för att ändra på det där, så man t ex ser hela senaste inlägget istället för den där informationen?

Danny skrev:

Vad krävs det då för att ändra på det där, så man t ex ser hela senaste inlägget istället för den där informationen?

Går det att göra?

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

caze skrev:

Går det att göra?

det är ju det jag undrar :) ...alltså, inte att vi vanliga dödliga skulle ordna det bara sådär, utan att man ändrar i koden eller nåt, jag vet inte...

red: helt plötsligt slog det mig att du kanske menar om det går att göra överhuvudtaget?! Ja, det går alldeles utmärkt, kolla på SVD's RSS t ex, mycket bra.

Nej, jag vet att det går att göra men menar med "Går det att göra?" som om det inte går... Sjukt otydligt, ja. ;)

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)