Handlar det om redigeringar som sker under de närmsta minuterna, är det sannolikt fråga om att rätta stavfel man upptäcker när man väl ser texten framför sig. Det ser jag ingen anledning till att ha noteringar om.
Handlar det om redigeringar som sker under de närmsta minuterna, är det sannolikt fråga om att rätta stavfel man upptäcker när man väl ser texten framför sig. Det ser jag ingen anledning till att ha noteringar om.
Visst är det väl så och så länge ingen har hunnit skriva i tråden så är det ju inga problem. Oftast så hinner man ju rätta innan ngn har svarat.
Men att kunna gå in och ändra en hel frågeställning som flera personer redan har svarat på utan att det syns tycker jag känns "farligt".
Ett mycket överdrivet exempel kan ju vara att någon frågar om man gillar semlor. När tre man svarat "ja, självklart" går man in och ändrar frågan till "Skall vi kasta ut all invandrare".
Som jag skrev, ett mycket övertydligt exemple på vad jag är ute efter.
Det kan ju räcka att ändra ngt lite i en text som den som svarat inte lägger märke till eller personen kanske inte går in och läser fler gånger i tråden.
Ett mycket överdrivet exempel kan ju vara att någon frågar om man gillar semlor. När tre man svarat "ja, självklart" går man in och ändrar frågan till "Skall vi kasta ut all invandrare".
Om jag vore en av dem som hade svarat "ja" på den första frågan, hade jag inte tvekat en sekund med att rapportera inlägget efter frågeställarens redigering. Säkerligen hade andra gjort detsamma. Det hade därför kommit fram på något vis i alla fall, och blivit mycket pinsamt för den som redigerade inlägget.
Om jag vore en av dem som hade svarat "ja" på den första frågan, hade jag inte tvekat en sekund med att rapportera inlägget efter frågeställarens redigering. Säkerligen hade andra gjort detsamma. Det hade därför kommit fram på något vis i alla fall, och blivit mycket pinsamt för den som redigerade inlägget.
Som jag skrev så var det ett övertydligt exempel. Det kan ju handla om att ett "inte" försvinner i en lång text. Det är inte lika lätt att se.
Är det här verkligen ett stort problem? Det är inga som helst konstigheter att ändra så det blir "redigeringstexte direkt, men är det verkligen nödvändigt?
Är det här verkligen ett stort problem? Det är inga som helst konstigheter att ändra så det blir "redigeringstexte direkt, men är det verkligen nödvändigt?
De som svarar kan citera om de misstänker att frågan kommer redigeras.
Även om det syns att man redigerat syns det ju inte vad man har redigerat. Men för min del kan det ju slängas på en notis om att inlägget redigerats ända från sekund 1.
Hittar man ett stavfel eller en konstig meningsbyggnad i sitt inlägg när man läser det efter det publicerats har man en sportslig att hinna ändra det innan notisen kommer. Åtminstone jag har en förmåga att fundera över vad folk ändrat i sina inlägg mer än själva inlägget i sig... :e
Jag förstår vad Nicrosoft menar... samtidigt tycker jag att det är skönt att slippa redigeringstext när man ändrar snabbt. Som @nders säger, man har en sportslig chans att hinna. Hur stor är risken att någon:
Hinner svara inom 5 minuter
Svarar på ett så intetsägande sätt, att man kan ändra utan att det blir helkonstigt...
Jag vet inte, jag tycker nog också en rapportering borde vara tillräcklig. För trots allt loggas väl sidladdningarna av wF? Då borde det ju finnas en logg man kan hitta redigeringen i om det är en allvarlig sak... Eller?
273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2