Tjena!
Kan man ändra så att man kommer till första posten i trådarna man klickar på? Det är lite irriterande att som nu komma till den sista kommentaren och få scrolla sig upp till första när man öppnar en ny tråd.
Det borde snarare vara som det var i vb2-versionen så att trådrubriken leder till det första olästa inlägget och den lilla pilen (som dessutom pekade åt andra hållet förut) leder till trådens första inlägg.
Vore det inte bättre att ha det antingen som det var förut, dvs i vb2, eller som det är på alla andra ställen i forumet? Det känns okonsekvent som det blev nu på nåt sätt.
Vore det inte bättre att ha det antingen som det var förut, dvs i vb2, eller som det är på alla andra ställen i forumet?
På framsidan så går trådrubriken till första inlägget i tråden och pilen går till första olästa. På alla andra sidor här på forumet så går trådrubriken till första inlägget och pilen går till sista inlägget. Det är alltså bara pilen som skiljer sig åt (och då bara på framsidan om jag inte missat något). Ska jag ändra tillbaka pilen eller vad är det du menar? :q
Alternativ 1. Som det var i vb2: Rubriken gick till det första olästa inlägget och pilen gick till det första inlägget i tråden. Där var dessutom pilen vänd åt vänster och med title-texten i stil med "Gå till första inlägget i tråden".
(Det finns en tråd om detta någonstanns i staff vill jag minnas där Kjell ändrade pilens riktning och mål.)
Alternativ 2. Ha kvar pilen till sista inlägget som det är i övriga forumet, låt trådrubriken peka på första inlägget och lägg till en ikon som leder till första olästa inlägget. Då blir det likadant i hela forumet och det bör ju de flesta vara ganska vana vid förmodar jag.
På alla andra sidor här på forumet så går trådrubriken till första inlägget och pilen går till sista inlägget. Det är alltså bara pilen som skiljer sig åt (och då bara på framsidan om jag inte missat något). Ska jag ändra tillbaka pilen eller vad är det du menar? :q
Jo, fast där finns ju en tredje "pil", nämligen just markören för "Gå till första olästa".
SirPeters förslag 2 verkar ju helt klart lättast att lära sig...