Stängs webForum av nattetid eller? Jag sitter i Brisbane, Australen och knåpar på ett litet projekt men kan inte komma åt webForum efter att klockan blir 12 eller nåt där hemma.
Är det någon som är värd för sidan privat och inte får ha datorn på nattetid för frugan??? :bla :e
Jamen vad är fel då? Varför kan jag inte komma åt sidan när det är morgon här?
Har du provat att ansluta från flera olika datorer? Blir det samma fel där? Upplever du något liknande på någon annan site? Har du haft problemet länge? Vad har du för ISP?
Finns det by the way hemsidor med öppetider som stänger och öppnar varje dag? :e
Ja, svenska spels tjänster stänger vid midnatt, förutom pokertjänsten som stänger 03:00. Bilregistret har väl inte heller det öppet hela dygnet och likadant är med med försäkringsbolagens prisuppgifttjänster vad gäller fordon.
Jag har provat från flera olika isp, på olika datorer osv. Kanske borde jag ändra timeout inställningarna eller nåt? nästa gång ska jag testa att göra whois osv!
Tja, det är ju en möjlighet. Backupen kombinerat med det långa avståndet till dig skulle nog kunna resultera i timeout. Svårt att göra något åt tyvärr, backupen måste köras någongång. Och det är bara du och Mr. N som är vakna vid den tiden på dygnet ;)
Backupen körs någon gång runt den tiden. Borde vara det som segar ner!
Backupen körs någonstans mellan 3 och 5 på morgonen. Vid tidigare tester så har det varit fullt möjligt att komma åt webForum, även under backupkörningen, om jag inte missminner mig alldeles. Däremot kan svarstiden bli några tiondels sekunder sämre.
Jag har suttit på wF väldigt olika tider, ibland mitt i natten, igår vart det närmare tre nånting t ex... förut blev det ofta ännu längre och jag har aldrig märkt av några problem, tycker det brukar vara bra prestanda också...
Ok jag använder numera webForums DNS servrar så jag slipper sån här irritation i framtiden. Egentligen sak det ju inte vara några problem med 400ms ping... jag lyckades pinga både webforum.nu och ipadressen men kom ändå inte fram i webläsaren.
Nu verkar det vara löst iaf. Griffel är ju klart bättre DNS server än den lokala här.