webForumDet fria alternativet

wF - since 1970!

Om webForum

6 svar · 500 visningar · startad av Fia

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg
Frågan#1

Tittade på profilen för en medlem vars senaste inlägg gjordes 2002. Där stod att läsa:

Senaste aktivitet: 1970-01-01 01:00

Hade ingen aning om att wF fanns redan på sjuttiotalet! :)

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Doh! Borde ha kollat igenom forumet först. :OO

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Hade ju varit grymt annars med ett sååå gammalt Forum :) ...undrar om det ens finns eller om man kanske måste gå på ArpaNET då :)
wF är ju iofs lite gammalt iaf, från slutet av 1999 ju
http://www.webforum.nu/faq.php?faq=about_wf#faq_faq_information

Medlem sedan juni 20034 013 inlägg

Fidonet är annars ganska gammalt. Skapades väl 1984 om jag inte missminner mig. Själv var jag med från 1993 till 2001.

Jag minns att det var ganska häftigt då 1993/94 att man kunde kommunicera med människor på andra sidan jordklotet. Det var ju inte bara Internet som ännu inte hade slagit igenom då, utan det var ju hela datorgrejen. Inte många hade dator hemma.

Jag gick ju på gymnasiet då och använde datorn som hjälpmedel. Jag skrev i utländska forum för att träna språkkunskaperna, och i stället för att gå ut på stan och göra enkäter så la jag ju bara ut frågorna i något forum.

Minns att jag praoade (pryade?) på min pappas jobb, gissningsvis 1994 eller 1995. Han visade mig nånting som hette "Internet" och att han "kunde koppla upp sig mot en dator i USA", samtidigt som han visade en universitetssida full med engelsk text på skärmen. Jag blev inte ett dugg imponerad.

Praoa hos pappa på högskolan var för övrigt helt värdelöst, för det enda jag fick göra var att hämta kaffe från en automat och kopiera papper. Och rengöra några tangentbord, resten av tiden fick jag bara sitta still och göra ingenting. :bla

Medlem sedan juni 20034 013 inlägg

Jag pryade på farsans jobb i slutet av 80-talet och det var kul. Jag fick hålla på med såväl Dos och Unix som OS/2, och dessutom leka med både bläckstrålefärgskrivare och laserskrivare. Hemma hade man ju bara nio-nålarsmatris på den tiden, så det var ett lyft.

Däremot känner jag igen din upplevelse av meningslöshet från andra prao-platser, i synnerhet då Seco Tools. Löpande-bandsjobb i tillverkningsindustrin är verkligen inte min grej. Då var apoteket betydligt trevligare och intressantare. Försöka tolka läkarnas handstiler, röra ihop mixturer och hämta narkotika från kassaskåpet.

För övrigt hade jag en prao-elev hos mig för nästan ett år sen. Det är sånt som gör att man börjar känna sig gammal.

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)