Givetvis :)
Dina tio senaste trådar
54 svar · 2 623 visningar · startad av Boorg · sida 3 av 3
Frågan, av Boorg
Tja. Tänkte på en sak angående \>\> Dina tio senaste trådar till vänster på startsida. Hade varit fint om dom blev Feta ifall någon har svarat på trådarna om man inte sett på dom. Ungefär så som det fungerar när man kommit in på ett forum då dom är Feta som man inte läst. Mvh Jesper Borg
Läs frågan i sin helhet →En troligtvis felaktig teori: Kan det vara så att tråden makeras med fetstil om man direkt klickar sig vidare efter att man postat, medan om man läser igenom sitt svar först (och således några sekunder hinner gå) så hinner vB3 "känna av" att man läst sitt inlägg innan man går vidare? Och därför blir det inte fetmarkerat? :q
Har läst igenom tråden men kan ha missat det.
Under "Dina senaste inlägg" så kan det se ut som följande:
# Maxstorlek på bilder
# Identitetsbricka
# Identitetsbricka
# Vad tror ni om denna
# Vad tror ni om denna
# Vad heter låten samt
Varför blir samma tråd med flera gånger. Man borde få plats med mer info om det bara kom upp en gång.
Visst, jag har svarat i den ordningen men det vet jag ju om.
Edit: Om jag skriver i samma tråd 10ggr, kommer enbart den rubriken stå där?
Jerpa skrev:
Har läst igenom tråden men kan ha missat det.
Under "Dina senaste inlägg" så kan det se ut som följande:Varför blir samma tråd med flera gånger. Man borde få plats med mer info om det bara kom upp en gång.
Visst, jag har svarat i den ordningen men det vet jag ju om.
Edit: Om jag skriver i samma tråd 10ggr, kommer enbart den rubriken stå där?
Medlemmen som ville ha funktionen ville ha det så ([post]1101585[/post]). Personligen gillar jag det inte alls, och kör med senaste trådar istället. :)
Vad jag läst ut av det ville flertalet ha förslag 2, och inget har riktigt bestämts i den tråden vad jag kan läsa ut.
Det kanske skulle vara nånting för utvecklingsgruppen senare i år att man får välja mellan alt 1 & 2.
Själv är jag för 2an.
Jerpa skrev:
Vad jag läst ut av det ville flertalet ha förslag 2, och inget har riktigt bestämts i den tråden vad jag kan läsa ut.
Det kanske skulle vara nånting för utvecklingsgruppen senare i år att man får välja mellan alt 1 & 2.
Själv är jag för 2an.
2an finns ju redan. 1an motsvaras av "dina senaste inlägg" och 2an av "dina senaste trådar". In i kontrollpanelen och aktivera! :)
Ähh, nu känner jag mig dum efter att ha läst o förstått rubrikerna på förstasidan.
*suck* vad jobbigt sånt där är. jaja, tack iaf. Men, hmm, då känns det ju dumt att ha "ja" på båda.
Jerpa skrev:
Ähh, nu känner jag mig dum efter att ha läst o förstått rubrikerna på förstasidan.
*suck* vad jobbigt sånt där är. jaja, tack iaf. Men, hmm, då känns det ju dumt att ha "ja" på båda.
Jag har ja på båda av följande skäl:
Mina senaste trådar
Ger möjlighet att se om några nya svar kommit i de tio senaste olika trådarna, oavsett hur många svar jag har i varje tråd.
Mina senaste inlägg
Länkar mig direkt till de senaste inläggen jag skrivit (inte till tråden) utan till precis det inlägget. Vilket är mycket behändigt när man vill snabbt komma åt det man skrev senast. :)
Ja, av nån anledning har jag JA, på båda, för jag tyckte det var praktiskt trots att jag inte visste om det..
Är det jag som är förvirrad, eller uppdateras inte forumikonen (som indikerar nytt inlägg) efteråt när man gått via Mina senaste trådar?
Sen verkar det som om man kommer till sista inlägget i tråden också, inte det första olästa. Men det kanske ska vara så.
Fia skrev:
Är det jag som är förvirrad, eller uppdateras inte forumikonen (som indikerar nytt inlägg) efteråt när man gått via Mina senaste trådar?
Sen verkar det som om man kommer till sista inlägget i tråden också, inte det första olästa. Men det kanske ska vara så.
Ändrade lite så nu kommer du till "newpost" istället för lastpost när du använder funktionen. Att forumikonen inte uppdateras kan kanske tänkas bero på samma sak som att tråden inte markeras som läst (se några inlägg längre upp i tråden). Har ingen förklaring på det än tyvärr :/
Peeer skrev:
Ändrade lite så nu kommer du till "newpost" istället för lastpost när du använder funktionen. Att forumikonen inte uppdateras kan kanske tänkas bero på samma sak som att tråden inte markeras som läst (se några inlägg längre upp i tråden). Har ingen förklaring på det än tyvärr :/
Tackar! (y) :)
"Dina senaste trådar" är en toppenfunktion som jag använder varje dag! :)
Men där finns en liten bugg. I listan dyker det upp trådar där man skrivit men inte längre får se. För mig dyker det då och då upp staff-trådar trots att jag inte har tillgång till staff.
Web-Tor skrev:
"Dina senaste trådar" är en toppenfunktion som jag använder varje dag! :)
Men där finns en liten bugg. I listan dyker det upp trådar där man skrivit men inte längre får se. För mig dyker det då och då upp staff-trådar trots att jag inte har tillgång till staff.
Är medveten om problemet, men pga att det dels är så pass få medlemmar som berörs av problemet samt att det blir oerhört mycket mer resurskrävande att kolla behörigheter så kommer inget att göras åt det här (inte i dagsläget i alla fall).
Peeer skrev:
Är medveten om problemet, men pga att det dels är så pass få medlemmar som berörs av problemet samt att det blir oerhört mycket mer resurskrävande att kolla behörigheter så kommer inget att göras åt det här (inte i dagsläget i alla fall).
Sedan så håller jag ju tyst om det jag ser. :P
Helt ärligt så är det inte något större problem så jag förstår att det inte är prioriterat. ;)