webForumDet fria alternativet

Dina tio senaste trådar

Om webForum

54 svar · 2 625 visningar · startad av Boorg

Medlem sedan okt. 2004409 inlägg
Frågan#1

Tja.
Tänkte på en sak angående >> Dina tio senaste trådar till vänster på startsida. Hade varit fint om dom blev Feta ifall någon har svarat på trådarna om man inte sett på dom.

Ungefär så som det fungerar när man kommit in på ett forum då dom är Feta som man inte läst.

Mvh Jesper Borg

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Boorg skrev:

Tja.
Tänkte på en sak angående >> Dina tio senaste trådar till vänster på startsida. Hade varit fint om dom blev Feta ifall någon har svarat på trådarna om man inte sett på dom.

Ungefär så som det fungerar när man kommit in på ett forum då dom är Feta som man inte läst.

Mvh Jesper Borg

Ur en användares synpunkt är detta ett kanonförslag! (y)

Vad implementerarna tycker kan vara en annan femma...?

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag kapar den här tråden en aning, då jag har en fråga ang. funktionen, och jag vågar inte starta en ny tråd. ;)

Hur sorteras de tio senaste trådarna? Jag kan inte förstå det i alla fall. :)

mvh

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Boorg skrev:

Dina tio senaste trådar till vänster på startsida.

Är jag blind? Jag kan inte se nån sån länk. :q

silfver, har du valt i din profil att dina tio senaste trådar ska visas på startsidan då?

@nders skrev:

Jag kapar den här tråden en aning, då jag har en fråga ang. funktionen, och jag vågar inte starta en ny tråd. ;)

mvh

Förmodligen så hamnar den tråden som en person sist skrev i först upp i listan. :) Så har jag förstått det i alla fall. Ganska logiskt ändå. ;)

Medlem sedan okt. 2005787 inlägg

silfver skrev:

Är jag blind? Jag kan inte se nån sån länk. :q

Hoppas du skojjade :h

@nders skrev:

silfver, har du valt i din profil att dina tio senaste trådar ska visas på startsidan då?

Visste inte att det fanns en sån funktion. Fixat det nu. :) Tack.

Fan vad jag flummar alltså. Ber om ursäkt för det. Har blandat ihop allting.

Jag ser nu vad snabeln menar. Liksom, varför listas t.ex. "Bra civilkurage!" under "Mina senaste 10 trådar"? Det är ju inte jag som startade den tråden...

Jag ska gå på lunch nu och bli en människa igen. Förlåt om jag flummade sönder tråden...

silfver skrev:

Förmodligen så hamnar den tråden som en person sist skrev i först upp i listan.

Det stämmer inte riktigt. Jag fnular vidare... :)

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

@nders skrev:

Tanken är att det i listan ska visas de 10 senaste trådarna som du postat i. Den tråden du senast postade i ska visas överst. Har märkt att det buggar ibland, en del trådar visas inte i listan öht. Varför har jag tyvärr ingen aning om :r.

silfver skrev:

Jag ser nu vad snabeln menar. Liksom, varför listas t.ex. "Bra civilkurage!" under "Mina senaste 10 trådar"? Det är ju inte jag som startade den tråden...

Du har inte skapat tråden, men du har varit aktiv i tråden. Titeln "Mina senaste 10 trådar" är kanske lite missvisande, det borde väl egentligen vara något liknande "De 10 senaste trådarna som jag varit aktiv i", men det är alldeles för långt.

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg

Peeer skrev:

Tanken är att det i listan ska visas de 10 senaste trådarna som du postat i. Den tråden du senast postade i ska visas överst. Har märkt att det buggar ibland, en del trådar visas inte i listan öht. Varför har jag tyvärr ingen aning om :r.Du har inte skapat tråden, men du har varit aktiv i tråden. Titeln "Mina senaste 10 trådar" är kanske lite missvisande, det borde väl egentligen vara något liknande "De 10 senaste trådarna som jag varit aktiv i", men det är alldeles för långt.

Vad är då skillnaden mellan de 10 senaste trådarna och 10 senaste inläggen?

De 10 senaste inläggen är precis vad det låter som, länkar till dina 10 senaste inlägg. De 10 senaste trådarna är det 10 senaste trådarna du postat i. Du kan ha flera inlägg i samma tråd (så jag ser personligen ingen anledning till "10 senaste inläggen"-funktionen). :)

Boorg > Borde gå att fixa, ska kolla på det under kvällen. :)

/r under helgen blir det nog rättare sagt.. känns dumt att pilla med sådant i nuvarande tillstånd :e

Har märkt att det buggar ibland, en del trådar visas inte i listan öht.

Och i fel ordning, men det gör inte så mycket. =)

Medlem sedan okt. 2004409 inlägg

Peeer skrev:

De 10 senaste inläggen är precis vad det låter som, länkar till dina 10 senaste inlägg. De 10 senaste trådarna är det 10 senaste trådarna du postat i. Du kan ha flera inlägg i samma tråd (så jag ser personligen ingen anledning till "10 senaste inläggen"-funktionen). :)

Boorg > Borde gå att fixa, ska kolla på det under kvällen. :)

Perfekt det :)

Nu ska vi se. Trådar som markeras som olästa i forumet markeras nu med fetstilt i "mina 10 senaste trådar"-listan. Har även petat om lite i SQL-frågan så nu kanske listan fungerar som den ska. Den tråden man senast postat i ska nu visas överst (tror jag i alla fall :e)

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

toppen!

Förutom att sorteringen fortfarande är konstig ser det ut som att specialtecken kodas om dubbelt.

tiosenastelistan skrev:

hindra "non SGM

mvh

@nders skrev:

Förutom att sorteringen fortfarande är konstig ser det ut som att specialtecken kodas om dubbelt.

tiosenastelistan skrev:

hindra "non SGM

mvh

Sorteras den verkligen fortfarande konstigt? :q Den sorterar efter var du senast postat, inte de trådar som någon senast postat i.

Specialtecknen är fixade.

Trådarna är fortfarande fetstilta efter att man besökt dem. Ska det vara så?

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)