webForumDet fria alternativet

Nytt PM-funktion?

Om webForum

5 svar · 515 visningar · startad av fridan

Medlem sedan sep. 2005406 inlägg
Frågan#1

Av en slump gick jag in på mina PM nyss och såg att jag hade ett par obesvarade som jag inte hade sett. Ett var från 16:e oktober... :r

Jag går aldrig in på indexsidan utan har sparat "nya-inlägg-sidan" som favorit. Jag ser nu att klickar man på indexsidan står det att man har nya PM. Går det inte att fixa så att man får ett mejl eller en pop-up-ruta så man inte missar något?

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Du ska få ett mail om att du har fått ett privatmeddelande. Om inte så kanske du har råkat bocka av något under kontrollpanelen?

Medlem sedan sep. 2005406 inlägg

Ett var t o m från 1:a okt. :/ Jag får kolla om jag klickat i nånstans att jag inte vill ha mejlnotifikation.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Kolla under Mina inställningar. Där kan man till exempel bocka av funktionen.

Mina inställningar skrev:

Forumet kan skicka ett meddelande till din e-postadress för att informera dig när någon har skickat ett privat meddelande till dig.

Medlem sedan dec. 20025 483 inlägg

Under "Mina inställningar" kan du ställa in att en popupruta skall dyka upp vid mottagande av PM. :)

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Båda funktionerna du efterfrågar finns redan. I kontrollpanelen ->inställningar kan du välja om du vill ha e-post-notifikation och/eller popup-meddelande. :)

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)