webForumDet fria alternativet

Två trista buggar!

Om webForum

17 svar · 775 visningar · startad av M.Cheraghi

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg
Frågan#1

En utav buggarna syns på bilden, när jag använder mig utav Firefox 1.5.

Den andra är när jag försöker svara i min egna tråd om mitt MSN problem, med en loggfil som är jättelång, men inte överdrivet lång. Det går helt enkelt inte att posta i den tråden, den tuggar och tuggar sen blir det vitt, både i IE och Firefox. :(

h.bmp
Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Att den tuggar länge och blir vit beror på att du når maxtiden för hur länge servern är beredd att processa din förfrågan - 30 sekunder. Jag skulle tro att det beror på att du har mycket taggar i din loggfil och att den processar alla dessa. Pröva att ersätta samtliga [ och ] med ( och ).

Rikard skrev:

Att den tuggar länge och blir vit beror på att du når maxtiden för hur länge servern är beredd att processa din förfrågan - 30 sekunder. Jag skulle tro att det beror på att du har mycket taggar i din loggfil och att den processar alla dessa. Pröva att ersätta samtliga [ och ] med ( och ).

oh god, ändra alla [] till () kommer ta cirka 1 år. Ska se om jag lyckas posta loggen idag!

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Hmm... Sök & ersätt i vilket program som helst?

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Eller attacha filen?

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

M.Cheraghi skrev:

oh god, ändra alla [] till () kommer ta cirka 1 år. Ska se om jag lyckas posta loggen idag!

Då kanske du förstår varför wF slutar processa loggen efter 30 sek. :p

Men grejjen är såhär att man får endast posta 10.000 tecken.
Min logg som är från 2 minuters användande av MSN är på 200 000 tecken. Det går inte riktigt ihop. =/

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

M.Cheraghi skrev:

Men grejjen är såhär att man får endast posta 10.000 tecken.
Min logg som är från 2 minuters användande av MSN är på 200 000 tecken. Det går inte riktigt ihop. =/

Man använder inte MSN:s historikprogram. Tanka plus-versionen. Då får du en logg liknande en vanlig IRC-logg. Jättesmidigt.

(Sry att jag gick off topic...)

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg
  1. Varför ska du posta en så lång logg då? :)
  2. Prova att attacha det som en textfil istället då, som spango föreslår.
Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

M.Cheraghi skrev:

En utav buggarna syns på bilden, när jag använder mig utav Firefox 1.5.

Fixat!

Jag ställer mig samma fråga som de andra, varför ska du posta en så stor logg? :)

Peeer skrev:

Fixat!

Jag ställer mig samma fråga som de andra, varför ska du posta en så stor logg? :)

Det är en log om hur MSN ansluter hit och dit, för felsökning i anslutningen, och eftersom det uppenbart är något fel i anslutningen som jag inte känner till, så valde jag att logga anslutningen. 2 minuters användning skapade enanslutningslogg på så många tecken, och jag vet inte vilka delar av loggen somär viktiga, då jag inte kan tyda loggen ;)

Ska prova att atacha densom textfil :)

Peeer: Tackför den buggen, mennär man svarar på ett PM i FF1,5 så blir det också lite knasigt. Smilysarna hamnar lite funky, något du kan titta på också :)

Red: bifoga filer i en tråd, browse knappen ser funky ut i FF 1,5 där också :)

browse-knappen är fixad, men PM-buggen gick jag bet på för tillfället. Tips mottages tacksamt :)

Nu fungerar inte index-sidan heller. :)

silfver skrev:

Nu fungerar inte index-sidan heller. :)

Lust att utveckla det där lite? Vad är det som inte fungerar?

Peeer skrev:

Lust att utveckla det där lite? Vad är det som inte fungerar?

https://www.webforum.nu blir helt vit för mig. Är jag ensam om det? Alla undersidor ser ut att fungera men förstasidan, index.php, är blank.

silfver skrev:

https://www.webforum.nu blir helt vit för mig. Är jag ensam om det? Alla undersidor ser ut att fungera men förstasidan, index.php, är blank.

Underligt. Har provat i 3 olika webbläsare härifrån, samt från 2 webbläsare från annan plats. Fungerar felfritt i samtliga.

Peeer skrev:

Underligt. Har provat i 3 olika webbläsare härifrån, samt från 2 webbläsare från annan plats. Fungerar felfritt i samtliga.

Jag också. Opera, Firefox och IE. Ingen av dem fungerade. Jag prövade att logga ut, då fungerade det. Men är jag inloggad så kan jag inte se förstasidan. Förmodligen började det sen du ändrade i menyerna till vänster. Du kanske inte visar dem?

silfver skrev:

Jag också. Opera, Firefox och IE. Ingen av dem fungerade. Jag prövade att logga ut, då fungerade det. Men är jag inloggad så kan jag inte se förstasidan. Förmodligen började det sen du ändrade i menyerna till vänster. Du kanske inte visar dem?

Det var "dina senaste inlägg" som spökade. Åtgärdat.

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)