Är det bara jag som stör mig på att bifogade bilder öppnas i samma fönster? och som vanesak kryssar man rutan och därmed wF och måste börja om från ruta 1! Kan man inte få sig en söt popup för fönstret?
Är det bara jag som stör mig på att bifogade bilder öppnas i samma fönster? och som vanesak kryssar man rutan och därmed wF och måste börja om från ruta 1! Kan man inte få sig en söt popup för fönstret?
Eller är det shift+klick som gäller? :)
Vid det senaste ledningsgruppsmötet beslutades det att samtliga länkar ska öppnas i nytt fönster. Jag tror att utvecklarna bara inte har hunnit med än. :)
Det borde finnas en knapp man kan hålle nere för att inte öppna i nytt fönster också för de som inte vill. så blir alla glada! fred på jorden!
Ja, verkligen. Det är ju upp till användaren att bestämma. Det är inte mycket på webben som jag irriterar mig mer på än webbplatser som har bestämt att jag "vill" öppna länkar i nya fönster. Värdelöst.
Vid det senaste ledningsgruppsmötet beslutades det att samtliga länkar ska öppnas i nytt fönster. Jag tror att utvecklarna bara inte har hunnit med än. :)
Vid det senaste ledningsgruppsmötet beslutades det att samtliga länkar ska öppnas i nytt fönster.
Så ytterligt sopigt. Då kan man alltså aldrig själv välja i vilket fönster en länk ska öppnas.
oskob skrev:
Det borde finnas en knapp man kan hålle nere för att inte öppna i nytt fönster också för de som inte vill. så blir alla glada! fred på jorden!
Eller så kör man på standardbeteendet, d.v.s., alla länkar öppnas i samma fönster, om man inte använder sin webbläsares funktion för att göra på annat vis. Så som det är nu blir det fel 100% av gångerna för exempelvis mig, jag vill antingen öppna i samma fönster eller ny flik. Aldrig nytt fönster.
Jag vill ofta öppna länkar på det sätt "gamla" webForum gjorde, men jag håller ändå med spango. Det känns vettigare att låta folk välja. Om det kräver att folk lär om sina webForum-fingrar så får det vara så. Jag lär mig gärna att hålla ner någon tangent när jag klickar på länkar, jag lär gärna om mig.
Jag kommer lägga till möjligheten att, via kontrollpanelen ändra om bifogade filer ska öppnas i nytt fönster eller ej.
Be patient!
Toppen, men kan ni inte låta det omfatta alla länkar när ni ändå är i farten? Det finns mängder av wF-länkar som felaktigt öppnar nya fönster. :l Ge tillbaka kontrollen till användarna!
Så, nu finns det en inställning i kontrollpanelen för att bestämma om bifogade filer ska öppnas i samma eller i ett nytt fönster. :)
muskot skrev:
Toppen, men kan ni inte låta det omfatta alla länkar när ni ändå är i farten? Det finns mängder av wF-länkar som felaktigt öppnar nya fönster. :l Ge tillbaka kontrollen till användarna!
Om du tänker på ex. de länkar som finns i trådar så får jag tyvärr göra dig besviken. Av någon udda anledning så är de hårdkodade i php-filerna (som vi inte rör om det inte är absolut nödvändigt).
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e