webForumDet fria alternativet

Bifogade bilder!

Om webForum

15 svar · 596 visningar · startad av M.Cheraghi

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg
Frågan#1

Är det bara jag som stör mig på att bifogade bilder öppnas i samma fönster? och som vanesak kryssar man rutan och därmed wF och måste börja om från ruta 1! Kan man inte få sig en söt popup för fönstret?

Eller är det shift+klick som gäller? :)

Medlem sedan maj 20021 558 inlägg

Länkar i inlägg poppar ju upp så det är ju bara dumt om vissa saker gör det och vissa inte.
Vad som helst, bara det är samma överallt!

Medlem sedan okt. 2004409 inlägg

Tänkte precis på samma sak :)
mer "öppna i nytt fönster" åt folket!

Medlem sedan maj 20021 558 inlägg

Det borde finnas en knapp man kan hålle nere för att inte öppna i nytt fönster också för de som inte vill. så blir alla glada! fred på jorden!

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

M.Cheraghi skrev:

Är det bara jag som stör mig på att bifogade bilder öppnas i samma fönster? och som vanesak kryssar man rutan och därmed wF och måste börja om från ruta 1! Kan man inte få sig en söt popup för fönstret?

Eller är det shift+klick som gäller? :)

Vid det senaste ledningsgruppsmötet beslutades det att samtliga länkar ska öppnas i nytt fönster. Jag tror att utvecklarna bara inte har hunnit med än. :)

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Oskob skrev:

Det borde finnas en knapp man kan hålle nere för att inte öppna i nytt fönster också för de som inte vill. så blir alla glada! fred på jorden!

Ja, verkligen. Det är ju upp till användaren att bestämma. Det är inte mycket på webben som jag irriterar mig mer på än webbplatser som har bestämt att jag "vill" öppna länkar i nya fönster. Värdelöst.

/r Felaktig postikon

Rikard skrev:

Vid det senaste ledningsgruppsmötet beslutades det att samtliga länkar ska öppnas i nytt fönster. Jag tror att utvecklarna bara inte har hunnit med än. :)

Jag känner mig nöjd med svaret! :)

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Doh, hade glömt bort! :OO
Bifogade bilder ska nu öppnas i nytt fönster.

/red
Bifogade bilder och filer. :)

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Rikard skrev:

Vid det senaste ledningsgruppsmötet beslutades det att samtliga länkar ska öppnas i nytt fönster.

Så ytterligt sopigt. Då kan man alltså aldrig själv välja i vilket fönster en länk ska öppnas.

oskob skrev:

Eller så kör man på standardbeteendet, d.v.s., alla länkar öppnas i samma fönster, om man inte använder sin webbläsares funktion för att göra på annat vis. Så som det är nu blir det fel 100% av gångerna för exempelvis mig, jag vill antingen öppna i samma fönster eller ny flik. Aldrig nytt fönster.

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Jag kommer lägga till möjligheten att, via kontrollpanelen ändra om bifogade filer ska öppnas i nytt fönster eller ej.
Be patient!

Melea skrev:

Jag kommer lägga till möjligheten, att via kontrollpanelen ändra om bifogade filer ska öppnas i nytt fönster eller ej.
Be patient!

Restecpa! :bire

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag vill ofta öppna länkar på det sätt "gamla" webForum gjorde, men jag håller ändå med spango. Det känns vettigare att låta folk välja. Om det kräver att folk lär om sina webForum-fingrar så får det vara så. Jag lär mig gärna att hålla ner någon tangent när jag klickar på länkar, jag lär gärna om mig.

Så: låt oss välja! :)

Edit: oj, vilket gammalt fönster! :bire

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Melea skrev:

Jag kommer lägga till möjligheten att, via kontrollpanelen ändra om bifogade filer ska öppnas i nytt fönster eller ej.
Be patient!

(y)

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Melea skrev:

Be patient!

Toppen, men kan ni inte låta det omfatta alla länkar när ni ändå är i farten? Det finns mängder av wF-länkar som felaktigt öppnar nya fönster. :l Ge tillbaka kontrollen till användarna!

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Melea skrev:

/red
Bifogade bilder och filer. :)

Vet inte om det är rätt eller fel, men word-dokumentet i detta inlägg öppnas i samma fönster. =)

/krångelpelle

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Så, nu finns det en inställning i kontrollpanelen för att bestämma om bifogade filer ska öppnas i samma eller i ett nytt fönster. :)

muskot skrev:

Toppen, men kan ni inte låta det omfatta alla länkar när ni ändå är i farten? Det finns mängder av wF-länkar som felaktigt öppnar nya fönster. :l Ge tillbaka kontrollen till användarna!

Om du tänker på ex. de länkar som finns i trådar så får jag tyvärr göra dig besviken. Av någon udda anledning så är de hårdkodade i php-filerna (som vi inte rör om det inte är absolut nödvändigt).

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)