webForumDet fria alternativet

Version

Om webForum

4 svar · 301 visningar · startad av Dino

Medlem sedan sep. 20011 914 inlägg
Frågan#1

I många av forumen i Webbrelaterade och OS & Programrelaterade så går ju tekniken framåt och saker och ting kommer i nyare versioner. Skulle då vilja att när man skapar en tråd kunna välja vilken version av tekniken man använder för att andra lättare skall kunna hjälpa. Och även att man tex i .NET och ASP.NET skulle kunna välja vilket språk vb.net, c# etc.

Ex.
Windows
- Win 98
- Win 2000
- Win XP
...

SQL
- MySQL version nummer
- MySQL version nummer
- Oracle version nummer
- Oracle version nummer
- Access version nummer
- Access version nummer
- MSSQL version nummer
- MSSQL version nummer
...

ASP.NET
- 1.0
- 2.0

PHP
- 4.0
- 5.0

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Räcker det inte med att man skriver det i stil med: "Jag har ett problem i Windows XP Pro som..."?

Det här känns overkill och bara krångligt. Vad ska man göra om man vill ställa en fråga om två versioner eller göra jämförelser mellan version 1 och 2?

Folk har nog problem med att posta i rätt forum och att tvinga på versionsnummer löser inga problem, tvärtom skapar det bara ytterligare förvirring.

Keep it simple, det är min åsikt.

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Pace skrev:

... Det här känns overkill och bara krångligt. Vad ska man göra om man vill ställa en fråga om två versioner eller göra jämförelser mellan version 1 och 2?...
Keep it simple, det är min åsikt.

Instämmer.

Dessutom finns det ju faktiskt saker som funkar lika mellan olika versioner, var skulle du placera dom? :q

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Det här är väl egentligen forumledarnas bord, men jag kan med största sannolikhet säga: Nej! Det är snarare så att antalet forum borde minskas (personlig åsikt).

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag håller med Pace.
Berör problemet en speciell version av t.ex. Windows så får man skriva det i sitt inlägg.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)