Ta en titt på tråden "läsa data från url med javascript" i JavaScript-forumet. Enligt den länkade sidan har nitro2k01 skrivit det senaste inlägget; tar vi däremot en titt i tråden visar det sig vara vänstertecknad som innehar titeln som senaste skribent.
Bifogar screenshots på hur det ser ut. Den första bilden visar att nitro skrivit det senaste inlägget, medan den andra visar att det är jag.
Ähum, jadu. Helt klart udda. Tog mig en titt i databasen och ni har postat era inlägg exakt samma sekund (!). En tänkbar möjlighet är att när tråd-tabellen i databasen skulle uppdateras med ditt namn (som senaste postare) så var den raden låst pga att den höll på att spara nitro2k01s nick på den raden. Det är enda förklaringen jag kan komma på. :|
Nej Det är fel i hur databasen uppdateras. Senast kommenterat kommer inte överst utan visan i ordning som dom visades inna inlägg.
Nu är jag inte helt hundra på att jag tolkar dig rätt, men nej! Det du tänker på (antar jag) är i vilken ordning trådar visas i sökresultat. Där är det som du säger att trådarna visas i den ordning de ligger när själva sökningen utförs. De flyttas inte runt i resultatet oavsett om det postas fler inlägg i en tråd. Det här är inget fel, utan är det sättet som vB3 är uppbyggt på.
Det som Peter anmärker på är att det inte står samma info inne i en tråd som i forumöversikten. Inte samma sak alltså. :)
Men som sagt; jag kan ha missuppfattat dig.
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849