Tidigare när jag gick in på en ny tråd (som jag tidigare inte besökt) så hamnade jag överst på sidan, vid det första olästa inlägget. Perfekt. Precis så som jag vill ha det.
Men det har tydligen ändrats nu. För nu hamnar jag jämt i botten av sidan. Då missar jag ju en massa nya inlägg! Varför är det så?
Vilket inlägg du hamnar på skiljer sig lite åt, medvetet. På förstasidan under rubriken "Senaste trådarna" kommer du till det första olästa inlägget när du klickar på trådrubriken. Om du klickar på pilen bredvid användarnamnet hamnar du på sista inlägget i tråden (se bifogad bild).
Om du däremot är inne i ett forum kommer du till första inlägget i tråden om du klickar på trådrubrken men återigen sista inlägget i tråden om du klickar på pilen.
Vilket inlägg du hamnar på skiljer sig lite åt, medvetet. På förstasidan under rubriken "Senaste trådarna" kommer du till det första olästa inlägget när du klickar på trådrubriken.
Ja, precis. Men om jag då inte vart inne i tråden tidigare borde jag ju hamnat i trådskaparens första inlägg, korrekt? Vilket jag inte gör.
Helt säker är jag inte, men jag har fått uppfattningen att "senast olästa" baseras på ditt besök på webForum. Om du loggar in på morgonen och därefter igen på eftermiddagen så tror jag att endast de inlägg som har postats mellan ditt morgonbesök och eftermiddagsbesök är de som anses "olästa" trots att du kanske inte har läst tråden alls tidigare. Är det den effekten du upplever?
Helt säker är jag inte, men jag har fått uppfattningen att "senast olästa" baseras på ditt besök på webForum. Om du loggar in på morgonen och därefter igen på eftermiddagen så tror jag att endast de inlägg som har postats mellan ditt morgonbesök och eftermiddagsbesök är de som anses "olästa" trots att du kanske inte har läst tråden alls tidigare. Är det den effekten du upplever?
Förstår inte exakt hur du menar. Men om jag skriver så här.
Jag är på förstasidan. Jag har uppdaterat sidan nu i någon timme och flera gånger sett en tråd där som jag inte engagerat mig i - alltså inte besökt. Men när jag ser att tråden har fått en massa svar så vill jag kolla vad alla har skrivit. Då hamnar jag längst ner, vid det senaste inlägget. Trots att jag inte besökt tråden tidigare, eller varit utloggad.
Som sagt; klickar du på en trådrubrik på startsidan så kommer du till det första nya inlägget. Klickar du på pilen ute till höger så kommer du till trådens sista inlägg. Är du inne i ett forum och klickar på en trådrubrik kommer du till första inlägget i tråden, klickar du på pilen så kommer du till sista inlägget.
silfver skrev:
Jag är på förstasidan. Jag har uppdaterat sidan nu i någon timme och flera gånger sett en tråd där som jag inte engagerat mig i - alltså inte besökt. Men när jag ser att tråden har fått en massa svar så vill jag kolla vad alla har skrivit. Då hamnar jag längst ner, vid det senaste inlägget. Trots att jag inte besökt tråden tidigare, eller varit utloggad.
Det Rikard skriver är korrekt. Vilka inlägg som är "nya" beror på dina besök på forumet. De inlägg som har postats sedan du gick offline senast räknas som nya.
Du behöver inte stänga ner webbläsaren för att räknas som offline, har du varit inaktiv i 15 minuter så sätts du automagiskt som offline (och alla inlägg räknas som lästa). När du sedan börjar surfa på forumet igen så kommer alla "lästa" inlägg räknas som gamla, och du kommer till första nya/olästa inlägg istället.
Men skulle man inte kunna göra så att trådarna som listas på förstasidan får samma funktion som de inne i ett forum? Fast det kanske är lite för mycket begärt. ;) :OO
265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e