webForumDet fria alternativet

Rapportera egna PM?

Om webForum

5 svar · 550 visningar · startad av :stefan:

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Frågan#1

Eftersom det inte finns nåt accepterat svar snor jag glatt tråden rakt av! :)

Såg idag när jag skummade lite PM att i mina egna skickade PM finns RapporteraInlägg-ikonen, men inte i de jag har fått skickade till mig. Förutom det ologiska i var den finns och inte finns - varför finns den i PM-delen överhuvudtaget? Känns lite overkill... :e

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

:stefan: skrev:

Såg idag när jag skummade lite PM att i mina egna skickade PM finns RapporteraInlägg-ikonen, men inte i de jag har fått skickade till mig. Förutom det ologiska i var den finns och inte finns - varför finns den i PM-delen överhuvudtaget? Känns lite overkill... :e

Det händer tyvärr att vi då och då får klagomål kring det som skickas via PM. Om det finns en rapporteringsmöjlighet till PM-funktionen kanske fler inser att wF:s regler även gäller PM?

Att rapporteringsmöjligheten enbart finns i ens egna PM verkar däremot bara konstigt.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Tråden delas.

Som det är nu kan PM, mig veterligen, bara ses av avsändaren och mottagaren. Utifrån det så fyller en rapporteringsmöjlighet ingen större funktion eftersom vi ändå inte har möjlighet att se vad som skrevs i PMet med mindre än att det eftersänds. :)

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Ja, om det ändå inte går att se det rapporterade PM:et så är ju funktionen verkligen meningslös.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Det var det jag hade i bakhuvudet också - till vem går rapporteringarna och hur ser denne någon vad som står i mina PM?

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Min gissning är att rapporteringsikonen har kommit dit av misstag. Länken går nämligen till rapporteringssidan för inlägg fast utan inläggsid: http://www.webforum.nu/report.php?p=

Om webForums ansvariga inte ska läsa användarnas PM föreslår jag att ni tar bort ikonen och inte bekrymrar er mer om det. :)

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)