webForumDet fria alternativet

Max 500 tecken i signaturen... :l

Om webForum

29 svar · 1 655 visningar · startad av stoffe-2k

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg
Frågan#1

*suck* alla dessa buggar ... ;)

är det ett fint sätta att dissa mig... ? :>

*har 513tkn.

signatur_500.jpg
Medlem sedan juli 20011 084 inlägg

Varför behöver man mer?!?! Tycker redan din signatur är i största lagret. Man läser ju trådar för att se deras innehåll, inte att signaturerna skall ta upp 50% av innehållet.... Tycker 500 tecken är mer än en rimlig gräns.

PS. Varför inte starta en tråd om dina tips, eller lägga upp en sida där du listar alla dina tips, och en länk till din lista i signaturen?

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Jag skulle gärna se ännu striktare regler. Vissa har ju inte bara en lång signatur, utan även stor textstorlek och annan textfärg än svart. Superjobbigt...

Men man ska väl vara glad att wF i alla fall inte tillåter bilder i signaturen, blir galen varje gång jag har missnöjet att besöka ett sådant forum.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

En rad max sager jag, och lagg signaturen langst nere i inlaggstabellen och inte direkt efter inlaggstexten.

Rikard, jag behöver en <ironi> tagg oxå... §jr

Är du ute efter att vara lustig har du IMHO postat på fel ställe. Eller menar du att din långa signatur är ironisk? ;)

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

muskot skrev:

Jag skulle gärna se ännu striktare regler. Vissa har ju inte bara en lång signatur, utan även stor textstorlek och annan textfärg än svart. Superjobbigt...

Men man ska väl vara glad att wF i alla fall inte tillåter bilder i signaturen, blir galen varje gång jag har missnöjet att besöka ett sådant forum.

Håller med!

Medlem sedan juli 20011 084 inlägg

stoffe-2k skrev:

Rikard, jag behöver en <ironi> tagg oxå... §jr

Men det var bra att du tog upp det på tal, för en hårdare gräns vore önskvärt :p

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Det skall fan inte vara någon humor och ironi i andra forum än caféet, flytta tråden bums ;)

Medlem sedan aug. 20011 346 inlägg

muskot skrev:

Du menar såhär? http://www.amdzone.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=7036&sid=d002777aeaf8a39bc6b5976422f6cba6 :q ;)

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Choronzon skrev:

Du menar såhär? http://www.amdzone.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=7036&sid=d002777aeaf8a39bc6b5976422f6cba6 :q ;)

Nej, han menar sådana forum där folk har 600 pixlar höga bilder som dessutom är gif-animeringar!

nitro2k01 skrev:

Nej, han menar sådana forum där folk har 600 pixlar höga bilder som dessutom är gif-animeringar!

Jo, det var just det dom hade där..

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Choronzon skrev:

Jo, det var just det dom hade där..

Inte i den tråden iaf. Kollade runt lite, och jag har sett mycket värre. Det där var iaf ... uthärdligt!

nitro2k01 skrev:

Inte i den tråden iaf. Kollade runt lite, och jag har sett mycket värre. Det där var iaf ... uthärdligt!

Jodå, jag har också sett värre, tror dock att dom flesta fattar vad som menas nu ;)

Ja, tråden på AMDZone fungerar bra som exempel på varför det är skönt att man inte kan ha bilder i signaturen, även om det inte är det allra värsta skräckexemplet.

När det gäller störande (IMHO) signaturer på wF finns det två stycken exempel i den här tråden.

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Okkido skrev:

En rad max sager jag, och lagg signaturen langst nere i inlaggstabellen och inte direkt efter inlaggstexten.

Okkidos signatur skrev:

hey what if testicals were things you could lose on an everyday basis? that
would suck... you only got three.

:OO Varför kör du själv med två då? (Inte för att detta stör mig, men med den kommentaren så...)

muskot skrev:

... När det gäller störande (IMHO) signaturer på wF finns det två stycken exempel i den här tråden.

Instämmer! (Och, som sagt, Okkidos hör inte dit!)

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

aasah skrev:

:OO Varför kör du själv med två då? (Inte för att detta stör mig, men med den kommentaren så...)

Okkido kan väl inte hjälpa att du har valt den storlek på browserfönstret som du har valt?

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

stoffe-2k skrev:

är det ett fint sätta att dissa mig... ? :>
*har 513tkn.

Jepp, det är bara dig vi är ute efter. ;)
Skämt åsido, vi avser inte ändra maxbegränsningen i nuläget.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Rikard skrev:

Jepp, det är bara dig vi är ute efter. ;)
Skämt åsido, vi avser inte ändra maxbegränsningen i nuläget.

Men kanske radantalet? Tycker det börjar bli jobbigt med dom som har 8, 9, 10 rader i sin signatur. Jag gillar signaturer på ett vettigt sätt och vill därför inte stänga av funktionen.

http://member.webforum.nu/46/sing.gif

Det är ju viss skillnad på om en signatur är informativ eller bara blaj. ;D

289 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
154 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)