webForumDet fria alternativet

Navigeringslist saknas nertill

Om webForum

20 svar · 744 visningar · startad av aasah

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg
Frågan#1

muskot nån annanstans i Övrigt skrev:

Åh, på version 2 fanns navigeringsgrejen (dvs. de klickbara länkarna för varje underforum, ex. "webForum > Diverse forum > Diverse forum - Övrigt > Café webForum") både högst upp och längst ned på varje sida. Nu finns den bara högst upp och jag saknar den där nere... :|

Instämmer!

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg

Mycket saknad här också. Blir ett himla skrollande upp och ner för att kunna ta sig vidare på ett vettigt sätt. :(

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Exakt det jag skulle starta en ny tråd om. Nu behövde jag inte det. Navigation nedtill saknas! :)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Shit, är det bara jag som inte orkar vänta på att sidor ska laddas in och därför alltid backar tillbaka till föregående sida och sen väljer nytt..? ;)

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Stefan, det där problemet uppstår inte om man är så otålig som du. Men om man faktiskt läser en tråd till dess slut, då befinner man sig plötsligt längst nere på sidan. Då vore det bra med några länkar där.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Noterat, hamnar på önskelistan. :)

UlfT skrev:

Stefan, det där problemet uppstår inte om man är så otålig som du. Men om man faktiskt läser en tråd till dess slut, då befinner man sig plötsligt längst nere på sidan. Då vore det bra med några länkar där.

Otålig skulle jag inte säga, men backandet sitter i sen modemtiden - då tog det evigheter att ladda in sidan igen. Men med Operas utmärkta muskortkommandon är det både smidigare och för all del snabbare än att klicka på en länk. :)

:stefan: skrev:

Otålig skulle jag inte säga, men backandet sitter i sen modemtiden - då tog det evigheter att ladda in sidan igen. Men med Operas utmärkta muskortkommandon är det både smidigare och för all del snabbare än att klicka på en länk. :)

Dock, så länge du backar uppdateras inte lästa trådar som lästa i vB3. Plus att när du svarat i en tråd räcker inte en backning för att du ska komma tillbaka till forumet. Dessutom föredrar jag länken under alla omständigheter.

Medlem sedan juli 20013 378 inlägg

UlfT skrev:

Men om man faktiskt läser en tråd till dess slut, då befinner man sig plötsligt längst nere på sidan. Då vore det bra med några länkar där.

Hmm - Men å andra sidan är "forumhopp" placerat just där, med aktuellt forum förvalt - så brödsmulorna är som mest bara ett klick bort när man väl kommit dit (fast jag håller med om att en dubblering av brödsmulorna skulle sitta fint det med - det här skriver jag bara för att vara lite besvärlig såhär på nattkröken :moose )

aasah skrev:

Dock, så länge du backar uppdateras inte lästa trådar som lästa i vB3. Plus att när du svarat i en tråd räcker inte en backning för att du ska komma tillbaka till forumet. Dessutom föredrar jag länken under alla omständigheter.

Nä, jag håller reda på alldeles själv vilka trådar jag läst och inte läst. :moose
Nä, har jag svarat i en tråd är det tre snabba klick med vänsterknappen på musen och jag är tillbaka bland trådarna - smidigt som tusan. :)

jarvklo skrev:

Hmm - Men å andra sidan är "forumhopp" placerat just där, med aktuellt forum förvalt - så brödsmulorna är som mest bara ett klick bort när man väl kommit dit (fast jag håller med om att en dubblering av brödsmulorna skulle sitta fint det med - det här skriver jag bara för att vara lite besvärlig såhär på nattkröken :moose )

Varför skulle inte denna extra menyrad kunna sitta där Nästa/föregående tråd sitter, alltså ovanom snabbsvaret. Snabbsvaret halkar ner en rad och vi som vill ha denna funktionalitet slipper scrolla ytterligare 10 cm per tråd. Snälla! :)

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Bättre? :)

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Peeer skrev:

Bättre? :)

Mycket bättre...
Men kanske något större bokstäver plus en markeringsram runt om OBS Inte svart ram utan en som flyter in lite bättre :)

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Jag skulle vilja att navigeringen nedtill ser ut likadant som där uppe; röda, understrukna länkar.

/r
Länkarna var gröna när jag skrev detta, jag lovar! :o

Så?

Du är snabb! :)

muskot skrev:

Du är snabb! :)

Tjuvstartade redan innan du hann posta ditt inlägg :p

Aha! ;)

Det vore toppen om navigeringen återfanns överallt och inte bara i trådarna.

Vi har diskuterat det lite löst och kom fram till att vi börjar med enbart i trådarna (som det var i vB2 mao). Möjligen dyker funktionen upp på resten av forumet någon gång i framtiden.

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg

Lite mer margin-bottom på menyn kanske? Den ligger väldigt nära " « Föregående tråd | Nästa tråd » ". Annars superbra Peeer! :)

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)