Re: smilisarna
Calevan skrev:
och sen undrar jag om någon gör fler? midsommar kommer ju snart, tänk alla smilisarna med små blomsterkransar! :birp
Då skulle Bire få snurren helt kan jag tro. :P
4 svar · 403 visningar · startad av Calevan
Hej!
Bara kom på en sak jag undrar: inför jul och nyår så ändrar ju smilisarna och blir väldigt stämningsfulla, är det någon som ändrar det mauellt eller är det kodat att vid en viss tid så ändras dem? (i så fall, principiellt, hur?)
och sen undrar jag om någon gör fler? midsommar kommer ju snart, tänk alla smilisarna med små blomsterkransar! :birp
tack!
Calevan skrev:
Då skulle Bire få snurren helt kan jag tro. :P
Calevan skrev:
Bara kom på en sak jag undrar: inför jul och nyår så ändrar ju smilisarna och blir väldigt stämningsfulla, är det någon som ändrar det mauellt eller är det kodat att vid en viss tid så ändras dem? (i så fall, principiellt, hur?)
Det sker med hjälp av schemaläggning på Windows-servern webForum körs från. :)
Calevan skrev:
och sen undrar jag om någon gör fler? midsommar kommer ju snart, tänk alla smilisarna med små blomsterkransar!
Tanken har föreslagit oss också. Jag säger inte mer än så. :)
schemaläggning säger du, som att den byter plats på två kataloger? hur sätter man upp ett sådant schema?
väntar spännt på de små kransklädda figurerna!
tack!
Calevan skrev:
schemaläggning säger du, som att den byter plats på två kataloger? hur sätter man upp ett sådant schema?
Man låter schemaläggaren köra ett script som kopierar mappen till den plats där de skall ligga t ex.