webForumDet fria alternativet

smilisarna

Om webForum

4 svar · 403 visningar · startad av Calevan

Medlem sedan maj 20031 173 inlägg
Frågan#1

Hej!

Bara kom på en sak jag undrar: inför jul och nyår så ändrar ju smilisarna och blir väldigt stämningsfulla, är det någon som ändrar det mauellt eller är det kodat att vid en viss tid så ändras dem? (i så fall, principiellt, hur?)

och sen undrar jag om någon gör fler? midsommar kommer ju snart, tänk alla smilisarna med små blomsterkransar! :birp

tack!

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg

Re: smilisarna

Calevan skrev:

och sen undrar jag om någon gör fler? midsommar kommer ju snart, tänk alla smilisarna med små blomsterkransar! :birp

Då skulle Bire få snurren helt kan jag tro. :P

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Re: smilisarna

Calevan skrev:

Bara kom på en sak jag undrar: inför jul och nyår så ändrar ju smilisarna och blir väldigt stämningsfulla, är det någon som ändrar det mauellt eller är det kodat att vid en viss tid så ändras dem? (i så fall, principiellt, hur?)

Det sker med hjälp av schemaläggning på Windows-servern webForum körs från. :)

Calevan skrev:

och sen undrar jag om någon gör fler? midsommar kommer ju snart, tänk alla smilisarna med små blomsterkransar!

Tanken har föreslagit oss också. Jag säger inte mer än så. :)

Medlem sedan maj 20031 173 inlägg

schemaläggning säger du, som att den byter plats på två kataloger? hur sätter man upp ett sådant schema?

väntar spännt på de små kransklädda figurerna!

tack!

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Calevan skrev:

schemaläggning säger du, som att den byter plats på två kataloger? hur sätter man upp ett sådant schema?

Man låter schemaläggaren köra ett script som kopierar mappen till den plats där de skall ligga t ex.

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)