webForumDet fria alternativet

Regel §2

Om webForum

2 svar · 305 visningar · startad av M.Cheraghi

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg
Frågan#1

Om annonsering.

Om jag söker exempelvis en specifik sak (materiellt, exempelvis mobiltelefon) som jag är villig att betala för, att någon wF kan tänkas ha en sådan övers till salu, får jag starta en tråd på wF om vad jag söker?

Jag tycker regeln är lite luddig, jag tolkar det som att jag inte får starta en tråd om jag säljer saker, men tycker det inte framgår så klart att man inte får starta tråd om att man köper nånting.

Annonsering av varor/tjänster är inte tillåtet. Undantaget är om en vara eller tjänst specifikt har efterfrågats.

Jag får lixom inte annonsera varor, men om jag efterfrågar en vara så har jag juhe annonserat? Och det står i reglerna att man får svara om man har varan som efterfrågats. :q

Jag är i behov av en del saker, som någon här på wF kan komma att tillhandahålla :) Vore bra om man fick ett svar så jag vet om jag får skapa en tråd elle inte :)

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Grundtanken är att webForum inte ska bli någon annonsmarknad. Därför är varken köp- eller säljannonser tillåtet. Exakt vad som tolkas som annons är naturligtvis inte helt lätt att veta men om inlägget skulle kunna vara en tidningsannons är det troligtvis inte tillåtet.

Okay:
1. Var kan jag hitta ett webbhotell som stödjer PHP?
2. Jag letar efter en cykel. Vilken ska jag köpa? Var är dom billigast?

Inte okay:
3. Jag köper din begagnade mobiltelefon!
4. Volvo 240 köpes mot kontant betalning!

M.Cheraghi skrev:

Och det står i reglerna att man får svara om man har varan som efterfrågats.

På fråga 1 och 2 kan den som har kan erbjuda ett webbhotell eller en cykel svara.

Hoppas att det klarnade lite. :)

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Jovars, det var som jag misstänkte :)
Tack för svaret :)

291 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
155 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
133 ms — ändringar (db)