Skulle inte det kunna vara en ganska bra funktion?
Jag skulle uppskatta att kunna vad de i min kompislista har för sig på wF, alltså som http://www.webforum.nu/online.php?s= fast en kortare variant i själva kompislistan... :)
9 svar · 400 visningar · startad av caze
Jag skulle uppskatta att kunna vad de i min kompislista har för sig på wF, alltså som http://www.webforum.nu/online.php?s= fast en kortare variant i själva kompislistan... :)
Skulle inte det kunna vara en ganska bra funktion?
Hmm...
Visst skulle det kunna vara det.
Enda invändningen är väl att det möjligen skulle kunna vara tveksamt ur synvinkeln "personlig integritet" iom at det med en sådan funktion skulle vara mycket enkelt att kartlägga en medlems beteende på wF... (visst - man kan göra det idag också, men det du föreslår förenklar sådan kartläggning enormt!)
Vi får fundera på saken och se om det är teknisk görbart i vB3 inom de ramar vi jobbar efter...
Varför vill du veta vad dina "kompisar" gör? Räcker det inte med att fråga dem?
Jag tycker att funktionen att se vad andra gör ska stängas av helt, just p.g.a. integritet.
Marcus E skrev:
Jag tycker att funktionen att se vad andra gör ska stängas av helt, just p.g.a. integritet.
Om det är så man tycker så är det ju bara att ställa in att man vill wF:a i osynligt läge.
@nders skrev:
Marcus E skrev:
Om det är så man tycker så är det ju bara att ställa in att man vill wF:a i osynligt läge.
Jag vill inte kunna bli kartlagd/övervakad som en sådan kompisfunktion skulle innebära. Men jag vill däremot synas bland de som är inloggade. Bara för att man surfar utan osynligt läge innebär det inte att varje steg man tar ska kunna övervakas. Det är bra som det är.
Pace skrev:
Det är bra som det är.
Som det är? Nu kan ju varje steg övervakas, det är bara att titta på online-listan. Eller missförstår jag dig?
@nders skrev:
Pace skrev:
Det är bra som det är.
Som det är? Nu kan ju varje steg övervakas, det är bara att titta på online-listan. Eller missförstår jag dig?
Javisst, men i nuläget kan du inte skräddarsy den listan.
OK.
Sammanfattningsvis - om vi funderar på hur man kan få till den föreslagna funktionen, så bör det vara opt-in ("jag vill att mina kompisar skall kunna se vad jag gör med hjälp av kompislistan")...
BTW - Får man för sig att övervaka folk med hjälp av online-listan, så avslöjas detta i just online-listan... Så skulle inte vara fallet med den föreslagna funktionen om jag förstod caze rätt - och det var mest därför jag började yra om integritet...
jarvklo skrev:
BTW - Får man för sig att övervaka folk med hjälp av online-listan, så avslöjas detta i just online-listan... Så skulle inte vara fallet med den föreslagna funktionen om jag förstod caze rätt - och det var mest därför jag började yra om integritet...
Precis. Men som @nders sa kan man ju välja att surfa i osynligt läge isåfall. :)