webForumDet fria alternativet

Bevakning?

Om webForum

10 svar · 406 visningar · startad av caze

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg
Frågan#1

I mina inställningar kan jag bocka i att
"Använda 'Bevakning av tråd' som standard? Väljs ja, får du brev när nya svar gjorts från trådar du deltar i. Vid nej, väljer du själv vid varje tråd om du vill bevaka eller inte."

Men gör jag det, får jag endast trådarna till bevakning efter att jag citerat någon, borde inte tvärtom också fungera samt att alla trådar man deltar i som det skrivs ett nytt inlägg hamna där?

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Nu svarar jag i denna tråd med funktionen på. Kryssrutan för underrätta via e-post under rutan där man skriver sitt inlägg är då automatiskt ikryssad. Troligen kommer jag få ett mail när/om du svarar. Jag förstår inte ditt problem?

Den andra om E-post har inte kryssats i automatiskt. Den är alltså på "nej". Jag trodde möjligheten att alla trådar man deltar i blir bevakde fanns, men då hade kanske fel, missförstod nog det hela.

Medlem sedan nov. 2000857 inlägg

Om man använder snabbsvarsalternativet fungerar det kanske inte? Har inte testat det men gör det nu i denna tråd..

red. Precis som jag misstänkte, tråden blir inte bevakad om man använder snabbsvar..

Då testar jag med det här inlägget....

Edit/
Att få alla trådar som man deltar i bevakade går alltså inte?

Medlem sedan nov. 2000857 inlägg

Som det är nu måste man i alla fall klicka i "Bevaka denna tråd" varje gång man använder Snabbsvar..

Precis. Men om jag svarar på det långsamma sättet, hamnar den alltså i bevakingen automatiskt. Så då fungerar det. (tydligen)

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Det kan bero på att snabbsvar är ett hack som inte tar hänsyn till just den funktionen.

Medlem sedan juli 20013 378 inlägg

... alltså föreslår jag att vi testar detta igen när vi gått över till vBulletin3 ;)

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Som sker när då? Det är inte många dagar kvar av detta år.

Medlem sedan juli 20013 378 inlägg

Den som väntar på något gott ;)

Skämt åsido - ursprungsplanen att rulla ut i Q4 detta år är iallafall inte aktuell som det verkar just nu...

Men vi jobbar på så gott det går...

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)