Är det Internet & webbtjänster eller Internet- & webbtjänster? En Internettjänst är inte samma sak som Internet och diskussioner om Internet finns det ett annat forum för (LAN & WAN).
I och med att det står "Internet & Webbtjänster" så tolkar jag det som det.
"LAN & WAN" låter mer som nätverksadministrering.
Dock känns det ju lite tautologiskt att "Internet & Webbtjänster" ligger under "Webbrelaterat". Det borde ju ha hetat "Tjänster". Dessutom är ju "Internet" bredare än webben. Men det gäller ju å andra sidan även för flera saker under "Webbrelaterat". (Flash & Shockwave, Perl, XML, IT-juridik, Jobb & Tjänster, Marknadsföring). Frågan är om det är OT ifall det inte är webbrelaterat?
Även om WAN främst handlar om tekniken tycker jag att Internetfrågor passar bättre där än i ett forum för webbtjänster. Internettjänster som de Tydal räknade upp och t.ex. iTunues verkar inte ha någon plats just nu.
Indelningen webbrelaterat och programrelaterat har jag aldrig gillat. Jag förespråkade en indelning efter utveckling/skapande och användning/betraktande istället men det förslaget ogillades. Som det är nu är det massor av forum som inte passar in under varken program eller webb men som är där ändå.
Man märker när man ska skriva ett nytt inlägg att forumindelningen inte är helt logisk. Det är svårt att hitta rätt forum, och det är ofta man ser att moderatorerna flyttar tråden till något annat forum.
Indelningen webbrelaterat och programrelaterat har jag aldrig gillat. Jag förespråkade en indelning efter utveckling/skapande och användning/betraktande istället men det förslaget ogillades. Som det är nu är det massor av forum som inte passar in under varken program eller webb men som är där ändå.
tydal skrev:
Man märker när man ska skriva ett nytt inlägg att forumindelningen inte är helt logisk. Det är svårt att hitta rätt forum, och det är ofta man ser att moderatorerna flyttar tråden till något annat forum.
Det låter som att ni har intressanta idéer. :)
Ta gärna fram ett komplett förslag så lovar jag att det tas upp på nästa ledningsgruppsmöte.
251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25