Jag är ingen Mac-ägare men varför är de "förpassade" till Hårdvara - Övrigt? Ett "dator"-forum finns redan så det blir ju inget nyskapat och tomt forum (för så mycket Mac-inlägg är det ju trots allt inte i förhållande till PC). Mitt förslag är alltså att Hårdvara PC blir Hårdvara - PC & Mac, precis som spelforumet Spel för PC & Mac. Vad tror ni?
Hårdvara - PC » PC & Mac?
8 svar · 365 visningar · startad av Dryden
SirPeter skrev:
Eller vad sägs om följande fördelning?
Hårdvara - Internt
Hårdvara - Externt
Det är väl ingen helt dum idé men vad exakt kännetecknar externt respektive internt?
Internt: komponenterna inuti burken, dvs hårddiskar, ram, brännare osv.
Extern: det utanför, dvs tangentbord, skrivare, skärm osv.
..eller? :)
:stefan: skrev:
Internt: komponenterna inuti burken, dvs hårddiskar, ram, brännare osv.
Extern: det utanför, dvs tangentbord, skrivare, skärm osv...eller? :)
Jo, precis men blir det inte en större omstrukturering då än med mitt förslag? Idag postas ju allt om PC-komponenter i PC-forumet, oavsett det är internt eller externt, och det är ju rätt många trådar och rätt mycket omtänk för en stor skara postare. Med mitt förslag så är det ju egentligen "bara" Mac-frågorna som ska göras i ett nytt forum, och som jag skrev tidigare så är de rätt få. :)
Men varför återinföra Macforumet öht? Just nu ligger det två trådar som gäller Mac där, resten är "övrig hårdvara" som det så fint heter.
Hur många trådar om Mac-spel ligger det i Spel för Mac & PC? Visst är PC dominerande men varför kan inte Mac få plats även när det gäller hårdvaran? Återinföra och återinföra, det handlar väl snarare om att kombinera det nuvarande forumet.
Hahaha, jag tänkte lite för långt där, trodde för ett ögonblick att du ville ha ett separat Macforum för hårdvara som det var förr... My bad! :e
Extern PC-hårdvara borde flyttas över till ett forum där även Mac-hårdvara behandlas eftersom den mesta externa hårdvaran fungerar både till PC och Mac.