Vet inte om detta varit uppe förr men gör ett tappert försök till att försöka få respons på det hela.
Ja som sagt, att kunna kommentera en nyhet vore alldeles förträffligt tycker jag, och kanske många andra tycker. Jag saknar dessvärre denna lilla finess här på vårt mångsida forum.
Vad anser ni själva, medlemmar som ansvariga.
Är det något att sätta klorna i eller ska förslaget läggas åt sidan?
Med förhoppningar om en trevlig och hyffsad engagerad diskussion.
Vilket är fullt möjligt. Jag menar det behöver väl inte nödvändigtvis ske i nyhetsforumet, som är ett administrativt forum med speciella rättighehter och funktioner. Det är ju bara att diskutera på, i webForums funktioner, Cafét, bland övriga frågor eller på annan plats där diskussionen lämpar sig? :)
Vilket är fullt möjligt. Jag menar det behöver väl inte nödvändigtvis ske i nyhetsforumet, som är ett administrativt forum med speciella rättighehter och funktioner. Det är ju bara att diskutera på, i webForums funktioner, Cafét, bland övriga frågor eller på annan plats där diskussionen lämpar sig? :)
Av nyhet skapas tråd. Nyheter(na) kommenteras sedan under kategorin forum övrigt, i ett eget delforum(för att skapa mest kontroll över det hela). Trådskapning ska naturligtvis inte vara möjlig för vanliga användare, då det i stort sett kommer(?) brista med hela idén. Samt ser helst att det isåfall skulle ske automatiskt då det blir smidigast för ansvariga.
Varför skulle det skapas en kommenteringstråd till varje nyhet egentligen då?
Om du tar en titt i forumet Nyheter och dess trådar så tror jag nog att du ser ganska fort att de flesta trådar (dvs nyheter) är ren upplysning till forumets medlemmar och oftast inte behöver kommenteras eller frågas om. Därmed verkar det ganska onödigt att skapa en kommenteringstråd för varje nyhet som skapas.
Men är inte nyhetsforumet det mest logiska stället att lägga sådana diskussioner (det vill säga precis under nyheten man diskuterar)? Visst klarar vi oss utan det, men det är väl ändå en rätt rationell idé?
Om du har en kommentering av nyheterna på plats i det forumet så är det ytterligare en plats där någon aktivt ska se till att inlägg postas i enlighet med webForums regler.
Jag förstår inte vad det är som gör det så viktigt att kunna posta i just nyhetsforumet, som är ett administrativt forum vi använder oss av för att förmedla nyheter och viktig information på förstasidan. :)
251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e