webForumDet fria alternativet

Otydlig beskrivning i Sök

Om webForum

7 svar · 389 visningar · startad av aasah

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg
Frågan#1

Det här är inte avsett att vara ett högprioriterat problem, men på senare tid har vissa rent språkliga förändringar fixats, så då vill jag nämna detta.

När man använder sökfunktionen ser den i det förvalda skedet ut enligt bifogad bild. Om man låter det stå så hittas alla inlägg (eller trådar) beroende på vad man letar efter... Men rent språkligt sett är det åt häcklefjäll. Idag eller nyare BORDE bara hitta dagens inlägg/trådar.

Enligt min ringa åsikt borde det antingen ändras till:
* att senare förmarkeras i det fallet (då denna inställning väl inte spelar någon roll i detta fall?)
* Eller, vettigare, att "idag" ändras till "alla" eller "närsomhelst" eller dylikt. Idag är hursomhelst en "översättning" av anytime...

De första gångerna jag sökte förvirrade detta mig, och först efter ett tag insåg jag att idag och tidigare faktiskt ger alla...

dump1.jpg
Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Bättre ?

Perfekt! :D

Och en stor eloge för snabbheten! :birp

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Har man ett par minuter till övers, ser förfrågan samt om det inte är en allt för komplicerad operation så. :)

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg

Om jag vill söka från webForums begynnelse och äldre då? ;)

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

SugarDaddy skrev:

Man skulle ju kunna tänka sig att funktionen kan söka inlägg på andra fora som har funnits ännu längre. Fast det är nog en alltför komplicerad operation. ;)

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

SugarDaddy skrev:

det är inte bara jag som har funderat över det då? fast jag har skitit i det det har fungerat som jag vill ändå :e

E: hur lyckades jag få 64 träffar på "sörja" från wFs början och äldre :e
http://www.webforum.nu/search.php?s=&action=showresults&searchid=551831&sortby=lastpost&sortorder=descending

Eftersom den hittar alla inlägg/trådar sedan starten spelar senare/tidigare ingen roll i detta fall - så vitt jag begriper.

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)