webForumDet fria alternativet

Det är många jäst nu

Om webForum

10 svar · 448 visningar · startad av Lasp

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg
Frågan#1

När det blir ruttet jäser det ju i det mesta.
Undrar om vi har för generösa Gäst funktioner här när man kan läsa medlemsprofiler och redigera inlägg som Gäst?
Kan man ha ett mellanting? Anonym?
Som prästen sa i kyrkan "Vi har fått en stor gåva från en Anonym givare"
StorBonden Per reste sig och sade "Jag tyckte det var bäst så!" :birp :birp

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Kan du utveckla det där lite mer tror du?

Jodå. Idag var det hälften av besökarna som var Gäst.
Flera av dessa var inne och tittade på medlemsprofiler och någon redigerade ett inlägg.
Jag trodde att man måste vara Registrerad och Inloggad för bearbeta information på wF.
Annars kan vi ju vara Anonyma lite till mans! Eller ha dubbla signaturer. Det skulle kanske vara praktiskt? Jag är är inte schitzofren, men vi är.

Att det står på det sättet på sidan "Vilka är online just nu" betyder inte att de kan se dessa sidor utan att de har klickat på en länk till dessa sidor. Prova genom att logga ut och försök titta på sidorna utan att vara inloggad.

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Jag fick det förklarat en gång gällande en liknande grej. Jag hade observerat att en ickemoderator modererade.

Någon skrev:

Varje gång du byter sida lagras adressen i databasen. Online-sidan plockar fram alla adresser som finns i databasen och tolkar dessa. Om adressen innehåller moderator.php (r/ eller postings.php) skriver den ut texten "Modererar plikttroget" etc. Detta görs oavsett om personen har behörighet till sidan eller ej.

Denna funktion kanske har lite med saken att göra?

Aaha Så dom kommer inte till medlemsprofilen menar du! Inte ens han som håller på att registrera sig!
Är det samma som att klicka på ditt whisky skåp och må bra?

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Jag har hört rykten om att medlemmar som har valt funktionen "Osynligt läge" visas som gäster på online-listan.

Lasp skrev:

Aaha Så dom kommer inte till medlemsprofilen menar du! Inte ens han som håller på att registrera sig!

Exakt. Man kommer till en sida med inloggning på. Testa får du se.

LeonL skrev:

Jag har hört rykten om att medlemmar som har valt funktionen "Osynligt läge" visas som gäster på online-listan.

Det är ett felaktigt rykte. ;)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

SirPeter skrev:

LeonL skrev:

Det är ett felaktigt rykte. ;)

Tack, då fick jag det bekfräftat. :bire

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Det är jag som är någon.

Det kanske vore bra om den informationen stor med i webForums FAQ, om den inte redan gör det.

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
119 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
132 ms — ändringar (db)