webForumDet fria alternativet

wF's 1:a sida

Om webForum

12 svar · 405 visningar · startad av Thorsander

Medlem sedan aug. 2001746 inlägg
Frågan#1

Jag finner mig från tid till tid bli lite (inte allvarligt men ändå) irriterad över att man på första sidan måste scrolla ner på sidan för att se senaste inläggen (kör med 1024x768).

Borde ni inte kunna flytta Informationstexterna till slutet av sidan istället alltså (f.t.f: "Mina filer är tillfälligt avstängd" & "Moderatoransökningar") - och istället lägga "Senaste X trådarna" direkt under Forumets 3 huvudkategorier?

wF regerar!!!

/S

Medlem sedan nov. 20022 355 inlägg

Re: wF's 1:a sida

Thorsander skrev:

Jag finner mig från tid till tid bli lite (inte allvarligt men ändå) irriterad över att man på första sidan måste scrolla ner på sidan för att se senaste inläggen (kör med 1024x768).

Borde ni inte kunna flytta Informationstexterna till slutet av sidan istället alltså (f.t.f: "Mina filer är tillfälligt avstängd" & "Moderatoransökningar") - och istället lägga "Senaste X trådarna" direkt under Forumets 3 huvudkategorier?

wF regerar!!!

/S

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Det är liksom syftet med att ha viktig information där den syns först för att så många som möjligt skall se den. Om man skulle vara tvungen att scrolla för att se informationen så skulle vi inte nå lika många medlemmar troligtvis.

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

SirPeter skrev:

Det är liksom syftet med att ha viktig information där den syns först för att så många som möjligt skall se den. Om man skulle vara tvungen att scrolla för att se informationen så skulle vi inte nå lika många medlemmar troligtvis.

Klokt svar!
Jag ser inga problem med att scrolla.
Upplever det varken irriterande eller jobbigt.
Tycker strukturen är bra som den är :)

Tycker ändå att det borde gå att lösa på annat sätt
* mindre storlek på texten
* (en/två/tre...) mindre rutor på sidan av 1:a sidan.
* mindre mängd text och en överskrift samt en länk ---> mer info
* Mindre luft mellan raderna...

...kanske finns fler alternativ...

/S

Medlem sedan juli 20022 537 inlägg

Ändra till 1600x1200 så ser du sidan perfekt §e

Jag håller med SirPeter om att det är viktigt att ha nyheterna högt uppe.

Givetvis är viktig information prioriterad och bör vara väl synligt - mitt förslag handlade bara om att uttnyttja sida lite bättre.

Ska inte argumentera mer - var bara en tanke (hoppas att den här kategorin (webForums funktioner) är till för just sådanna här diskussioner).

:f

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Re: wF's 1:a sida

Thorsander skrev:

wF regerar!!!

/S

http://www.webforum.nu/search.php?s=&action=getnew varför krångla ;)

:birp

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jag använder inte alls de där "senaste inläggen" på förstasidan och skulle bli rätt upprörd om jag behövde scrolla för att hitta nyheter och info - som trots allt gäller alla. ;)

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Jag använder väldigt sällan "senaste inläggen" eftersom de är så långt ned.

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

:stefan: skrev:

Jag använder inte alls de där "senaste inläggen" på förstasidan och skulle bli rätt upprörd om jag behövde scrolla för att hitta nyheter och info - som trots allt gäller alla. ;)

Instämmer! :)

Dessutom: Om man låter bli att använda länkarna längst ned därför att det är jobbigt att skrolla, så hittar man de trådarna på andra ställen. Om man däremot vänder på det, så är det viktig info för alla som vissa inte ser eftersom de inte vill skrolla... Betydligt sämre enligt min åsikt.

Medlem sedan maj 2001431 inlägg

senaste inläggen... enda som jag saknar är att man inte får upp rutan med text om man håller muspekaren över länken som man får på andra ställen.

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)