En sak som irriterar mig med wF är att titeln på sidorna är enligt formen "webForum - <sidans titel>". När man (som jag brukar ha) har en bunt fönster/tabbar öppna ser man bara att det är ett fönster från wF, vilket jag redan vet. Vore det inte rationellt att ha den mest relevanta delen av titeln först?
Om man, som en del av våra medlemmar, i stort sett bara surfar på webForum så är det väl smidigt med ämnet först. Om vi däremot tar med de som surfar på många olika webbplatser samtidigt är det väl lämpligt att webbplatsens namn står först och ämnet därefter.
Om man, som en del av våra medlemmar, i stort sett bara surfar på webForum så är det väl smidigt med ämnet först.
Försöker du insinuera något, eller? :r ;)
Jag vet att det finns en motsättning mellan missbrukarnas och slösurfarnas intressen, men jag sätter ju mig själv i första rummet :) Att korta ner till wF och sedan fortsätta ha det först i titeln skulle väl vara bättre, men när man har många fönster/tabbar öppna tenderar ju utrymmet att presentera text på att krympa, så i extremfallet (som väl inträffar då & då) kan det bli så litet att tre-fyra tecken är allt som får plats.
Annars skulle man ju ev. kunna tänka sig en inställning i kontrollpanelen där man kan välja själv, så kan vi missbrukare själva ställa in att vi vill ha wF:s namn sist (eller inte alls?).
Jag tycker formen "Webbplats - Sida" är mest optimal. Precis som Rikard säger, så sorteras alla wF-diskussioner på ett smidigt sätt när man tittar på historiken.
Är det mest relevant vad tråden innehåller eller att tråden är postad på webForum? De flesta anser nog det förstnämnda.
Det är därför många Windowsprogram placerar programnamnet efter dokumentnamnet (t.ex. Internet Explorer). Det är dokumentet man är mest intresserad av, inte programmet.
Men ett program är ett program, inte en webbplats. ;)
Du jämför päron med äpplen här.
Om man bara ska se till webForum är det naturligtvis helt rätt, men jag surfar på många andra platser än den här och därför är det bättre att organisera efter webbplatsens namn först.
En webbplats och ett datorprogram har många likheter. Gränserna är mycket flytande och kommer att minska allt mer. Ibland kanske du inte ens vet om du använder en webbplats eller ett program p.g.a. all integration som finns. Fast det hör inte hit.
Om jag läser olika diskussioner på olika forum tycker jag att diskussionernas ämne är mer relevant än var de är postade. Därför borde de som sagt stå först. Fast det finns ju många olika åsikter om det.
... Att korta ner till wF och sedan fortsätta ha det först i titeln skulle väl vara bättre, men när man har många fönster/tabbar öppna tenderar ju utrymmet att presentera text på att krympa, så i extremfallet (som väl inträffar då & då) kan det bli så litet att tre-fyra tecken är allt som får plats...
Om jag då ska välja mellan att se wF - eller (som denna tråd) Sidt respektive Ny f för denna tråd eller Vem för denna tråd så tror jag wF säger mer....
Har man bara plats för några få tecken så har man kanske för många fönster öppna? §jr
Om man, som en del av våra medlemmar, i stort sett bara surfar på webForum så är det väl smidigt med ämnet först. Om vi däremot tar med de som surfar på många olika webbplatser samtidigt är det väl lämpligt att webbplatsens namn står först och ämnet därefter.
Under helgens ledningsgruppsmöte fattade ledningsgruppen enhälligt beslutet att inte förändra utseendet på sidtitlarna
Tråden markeras som löst för att få bort den från listan över "öppna ärenden". Om du som trådförfattare inte är nöjd med svaret får du självklart återöppna ärendet igen genom att klicka på "Acceptera ej som slutgiltigt svar".