Bire skrev:
Ja, det är ok med sex med sitt ex om:
1: Bägge två inte blir att må dåligt av det pga djupare känslor.
2: Bägge två inte besudlat sina kön med tredjepart-sex.
3: Nån av parterna inte har en annan relation på g.
Hellre sex med sitt ex än one-nights..
Men är man grabb & har två friska händer så är banne mig det smartare i många fall.
Men han har ju rätt... Immer! :bire
Bire skrev:
Men är man grabb & har två friska händer så är banne mig det smartare i många fall.
Vad gör man med de händerna? :q :OO
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg
Bire skrev:
Fredde Mannen skrev:
En del spelar piano..
Och därmed blev Bire: Sir Bire :birp
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg
G8 skrev:
OveRRidE skrev:
OveRRidE skrev:
Härmed avslutar jag vår diskussion om detta ämne, vare sig vi hamnat utanför det eller inte.
Detta innebär alltså att jag inte kommer att delta i diskussionen längre.
Behöver du inte heller, men du kunde inte låta bli att posta ett sista meddelande i tråden va? ;)
Vad har ett sista meddelande med saken att göra? Jag lämnade ämnet, inte tråden. Men, jag kanske skall förtydliga; jag lämnade din, flera ljusårs, långväga parallell med ägande av ett motorfordon och en relation mellan två människor.
jeanetteMedlem sedan sep. 2003901 inlägg
Bire skrev:
Instämmer till fullo!
Bire> Brukar du ha dejt med Lena Handén?
;) :P
Bire skrev:
Fredde Mannen skrev:
En del spelar piano..
Piano.. ehumm... hur tusan skall det gå och bli tillfredställd av att göra det... kan ju inte ens spela piano.. men Gitarr... och köttflöjt! :OO :e
Fredde Mannen skrev:
Piano.. ehumm... hur tusan skall det gå och bli tillfredställd av att göra det...
Må gud giva dig förlåtelse för dina synder! På med dumstruten! x( :moose
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg
bassebhu skrev:
På med dumstruten! x( :moose
Va!! ger du bort den innan du har kört slut på den :q ;) :p §e §e
frankof skrev:
bassebhu skrev:
På med dumstruten! x( :moose
Va!! ger du bort den innan du har kört slut på den :q ;) :p §e §e
Säger han som fick va tomte i luciatåget :P §jr
OT? :e
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg
bassebhu skrev:
OT? :e
lite bara :e
On topic då: ja, du får ha sex med vem(vad?) du vill så länge båda är med på det, och lagen inte är av en annan åsikt, vad andra tycker är rätt ointressant.
AAxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg Jag kanske ses som lite gammaldags nu, men ska inte sex vara lite mer än en grej man gör ihop med vem som helst för att få det lite skönt? :q
Ni får göra som ni vill, men jag är väldigt mycket emot sexuella kontakter som one-night-stands, sex tidigt i ett förhållande och ogenomtänkta samlag. Ska man ha sex med nån så ska det inte heller bygga på att man bara vill ha skönt själv och inte bryr sig mycket om partnern.
Jag ser sex som ett vidare uttryck för kärlek. Man fattar tycke för en person, man lär känna varandra väl och har antagligen en del intima kontakter, och sen är det eventuellt dags att visa den ultimata kärleksförklaringen; att låta någon komma riktigt nära en. Det kan egentligen till och med vänta tills man är gifta, men eftersom jag redan haft sex och är ogift kan jag ju inte direkt förspråka det närmre.. :p
Samhället idag har degraderat sex till otroligt låga nivåer där man bara kan knulla runt i princip som man känner för det, och då har det ju förlorat sin poäng. Man kan ju hålla sig till Lena Handén ett tag till.. ;)
Och nu till topic: Att ha sex med ett ex tycker jag är fel, för man måste ju se till syftet. Är det bara för känslan eller för att försöka återuppleva det som man gillade i förhållandet går det fetbort. Om man gör det för att man kanske eventuellt är påväg att bli ett par igen kan man låta det vänta till det mer uttalat finns ett förhållande igen. Orsaken är enligt mitt tycke att förhållanden aldrig får bygga på sexlivet utan att det ska vara tvärtom, och har man inget att bygga på är det dumt att göra det.
Jaja, det här var iaf mina åsikter och vad jag lever efter. Jag hoppas att det finns fler som tycker (typ) som jag, annars gillar jag inte den här världen.. :) ;)
Degraderat? Eller uppgraderat? eller nått...
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Objektivitetsstund: Jag tycker att sk. 'one-night-stands' är helt OK och tycker inte alls att det är något fel med det, om båda parter är med på det och ser till att skydda sig om man inte är 100% säker på att man inte har någon överförbar sjukdom.
Varför inte? Finner jag tycke för någon och hon/han känner likadant, så finns det ingenting som hindrar oss. Att påbörja ett förhållande med sex behöver inte vara livsfarligt, även om många anser att det skall romantiseras in i det sista innan man får ha sex med varandra. Jag älskar romantik, tro inget annat, men ett 'one-night-stand' behöver inte alltid innebära att man rusar hem från puben, hand i hand, och har sex på dörrmattan med dörren på glänt och ytterkläderna på.
Det finns känslor inblandade i sådana tillfällen också, även om många har lätt att tro att det bara handlar om pang-på-rödbetan och inget mer. Många kanske gör så, men det är upp till var och en.
Att ha sex med sitt ex, skulle gör mig vara ett sätt att visa; 'jag bryr mig fortfarande' eller 'jag älskar dig ändå'. Ett förhållande behöver inte ta slut samma sekund som man kanske kommer överrens om att det är slut, det kan fortgå på helt andra nivåer.
Bara för att man inte är tillsammans längre, behöver inte betyda att man inte kan älska (med) den personen längre.
Vad är det som är så farligt med sex? Det är inte farligt. Det är en drift människan har, och som vår kände citatryttare Oscar Wilde en gång sa: Det enda sättet att hantera sina begär, är att ge vika för dem.. Det tror jag på. Och det gäller kärlek också.