webForumDet fria alternativet

Är det ok att ha sex med sitt ex?

Livsfrågor & relationer

54 svar · 2 769 visningar · startad av Fredde Mannen · sida 2 av 3

Frågan, av Fredde Mannen

Så denna fråga på aftonbladet, vill dock veta vad ni här på wF tycker om detta med att ha sex med sitt ex! Är det ok eller inte, och varför? Kramar Fredde Mannen! :f

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

frankof skrev:

Vad har kärlek med sex att göra ;)

´Måste nog va det klokaste du har sagt på länge! :birp

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

OveRRidE skrev:

filippo skrev:

OveRRidE skrev:

Samma sak andra hållet, är man ihop så är man, inte halv om halv, bara när man är sugen... Det är 100% i ett förhållande som gäller för min del, annars kan det vara..

Problemet kring begreppet kärlek, är att det inte finns några givna ramar för vad som egentligen formar eller tidsplacerar ett förhållande (eller starten av ett förhållande). Är det när man säger 'jag älskar dig' första gången? Vid första kyssen? Första intima stunderna? När man förlovar sig?

Bara för att man gör slut, behöver inte det betyda att man inte får eller ska träffas längre. Enligt din modell så är det alltså inte ok att ha sex före ett förhållande heller, då? Och när går den gränsen?

Det är väl upp till var och en var man drar den gränsen. :q

Exakt.

Och därför kanske inte freddemannen och hans fd. flickvän behöver en sådan gräns alls.

Vet flera som träffats efter förhållandet tagit slut för att ha olika aktiviteter! §e Men sedan avslutat när nån träffat nån ny. Hur de sen artar sig är upp till var en även om jag inte håller med!

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

filippo skrev:

Vet flera som träffats efter förhållandet tagit slut för att ha olika aktiviteter! §e Men sedan avslutat när nån träffat nån ny. Hur de sen artar sig är upp till var en även om jag inte håller med!

Precis, just det har blivit en massa aktiviteter.. :OO Faran ligger väl i att det kanske blir lite väl mycket då av det goda sä när någon av oss träffar en ny, så är de bästa att hålla sina fingrar i styr om man träffar x:et! :OO

För jag har erfarenheten av att man lätt kan hamna i säng med x:et speciellt om man varit tillsammans ett längre tag, eftersom man är mer avslappnad med henne, än med andra! lr? :l

Medlem sedan jan. 20011 213 inlägg

Fredde Mannen skrev:

filippo skrev:

Precis, just det har blivit en massa aktiviteter.. :OO Faran ligger väl i att det kanske blir lite väl mycket då av det goda sä när någon av oss träffar en ny, så är de bästa att hålla sina fingrar i styr om man träffar x:et! :OO

För jag har erfarenheten av att man lätt kan hamna i säng med x:et speciellt om man varit tillsammans ett längre tag, eftersom man är mer avslappnad med henne, än med andra! lr? :l

Precis!

Har man gjort slut, så har man gjort slut. Hitta en ny istället för att springa tillbaka till det gamla...

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

G8 skrev:

Har man gjort slut, så har man gjort slut. Hitta en ny istället för att springa tillbaka till det gamla...

Så du tror inte på andra chanser, att försöka igen eller att förlåta?

Jag tycker att det är ett fruktansvärt sätt att generalisera, eftersom vi inte vet vad som hänt mellan freddemannen och hans flickvän. Kanske har du någon inside-info, som jag inte är medveten om, men det betvivlar jag. Att förklara för fredde att det är slut en gång för alla och att det inte skall finnas någon återvändo är att försöka få någon att ge upp i förtid. Har man sex eller umgås så betyder det att det fortfarande finns en gemensam attraktionsförmåga, och att förkasta den genom att säga 'ja, men nu är det faktiskt slut', är att inte ge det någon chans.

Om det föreligger bråk, meningskiljaktigheter eller liknande faktorer, kan det vara en fördel att ta lite avstånd, men att säga upp relationen och i samma sekund ge sig ut på marknaden igen, tycker jag ger ett intryck av extrem ovilja att bry sig. Dessutom kommer det garanterat såra den andra parten, om det nu inte är extremt dåligt mellan dem, som det dock inte verkar vara i detta fallet.

OveRRidE skrev:

Så du tror inte på andra chanser, att försöka igen eller att förlåta?

Jag tycker att det är ett fruktansvärt sätt att generalisera, eftersom vi inte vet vad som hänt mellan freddemannen och hans flickvän. Kanske har du någon inside-info, som jag inte är medveten om, men det betvivlar jag. Att förklara för fredde att det är slut en gång för alla och att det inte skall finnas någon återvändo är att försöka få någon att ge upp i förtid.

Som jag förstår det så har det inte hänt nånting mellan fredde mannen och hans flickvän. Det han vill veta är snarare vår syn på aftonbladets artikel och ämnet som den tar upp.. Kanske jag som missat nått?

Sen så om ordet "Ex.", för mig betyder det "före detta" = Nånting man har haft, men inte har längre. Du kan fortfarande inte ha någonting "före detta" och samtidigt ha kvar det. Då har du inte gjort dig av med det/förlorat det från början, utan saken blir således "nuvarande" istället.

Säljer du bilen så blir den följdaktligen din f.d. bil, och du äger den inte mer. Säljer du den inte, så är det din nuvarande bil.. Svårare än så är det inte..

Men visst, jag anser fortfarande att; har man gjort slut, så är det slut. Man kan inte hålla på att göra slut för att en vecka senare knacka på dörren och säga att man är sugen. Då blir hela grejen som att man är kvar i lågstadiets "får jag chans på dig?"-stadie, då man kunde byta tjej 10 gånger på en och samma dag... Det blir bara barnsligt och oseriöst att hålla på så.

Är man osäker på om man ska göra slut, gör inte det då. Man kan inte hålla på att vela om sådant, när det är fleras känslor än dina egna inbladade. Risken är att du sårar och lurar dig själv och din omgivning...

Tror det snarare är ordet vi hakar upp oss på du och jag, istället för själva ämnet...

Du anser att sälja en bil och göra slut med sin flickvän är synonymt.

Härmed avslutar jag vår diskussion om detta ämne, vare sig vi hamnat utanför det eller inte.

OveRRidE skrev:

Du anser att sälja en bil och göra slut med sin flickvän är synonymt.

Härmed avslutar jag vår diskussion om detta ämne, vare sig vi hamnat utanför det eller inte.

Nej det gör jag inte, tror du missuppfattar mig. Försöker bara förklara ordet "ex" och dess innebörd, där jag ser likhetstecken med "före detta".. Att jag tog säljandet av en bil som exempel hör inte hit.

Jag menar bara det att om man inte är tillräckligt ansvarstagande att stå för sina beslut (i detta fallet att göra slut med sin partner) så undrar jag om man ens är över 15 år gammal. Att stå för sina beslut och ta dess konsekvenser hör till en viss nivå av mognad.

Är du tillräckligt gammal at rösta så är du också tillräckligt gammal att stå för ditt beslut, oavsett om vad gäller. I grund och botten så handlar det om att göra genomtänkta val.

Det kommer en tid i allas liv då man måste stå upp för det man man gör, och det gäller även i kärlekslivet.

OveRRidE skrev:

Detta innebär alltså att jag inte kommer att delta i diskussionen längre.

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

Vem har egentligen sagt att man måste vara tillsammans för att ha sex... Om man nu anser att det är slut, RIKGIGT slut och man inte vill försöka igen så kan man ju fortfarande ha sex.. Som sagt... Man behöver inte vara tillsammans med personen ifråga man har sex med.
Men det är ju ett jävla fett pluss i kanten om man är så där härligt kär i personen man har sex med ;)

Mer sex åt folket! :bire

OveRRidE skrev:

OveRRidE skrev:

Detta innebär alltså att jag inte kommer att delta i diskussionen längre.

Behöver du inte heller, men du kunde inte låta bli att posta ett sista meddelande i tråden va? ;)

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Intressant fråga :OO ...snarare den dummaste jag hört...

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Re: Är det ok att ha sex med sitt ex?

Fredde Mannen skrev:

Så denna fråga på aftonbladet, vill dock veta vad ni här på wF tycker om detta med att ha sex med sitt ex!

Är det ok eller inte, och varför?

Tja, varför inte, engångs ligg bara, om hon tror det är nått mera så kan man ju vrida om kniven så att säga :)
Antar det beskriver väl vad jag tycker om mitt ex, förstås ju mindre jag har med henne att göra ju bättre.

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Börjar man blanda in förhållande med prylar så är man mycket fel ute... :q Ett förhållande med en person ska man ha respekt för åt båda håll, det som denna tråd gick ut på var om det var rätt att ha sex med sitt ex. eller ej. Det är många åsikter men att blanda in prylar så bör man på allvar tänka om :OO
Mer respekt till din partner eller ditt ex för att ta det i klarspråk!

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Vad talar du om för prylar? Har ju bara snabbläst tråden så kanske jag missat nånting?

Respekt? Det gav man, fick ingen tillbaka, förväntar mig absolut ingenting av mitt ex förutom att hon ska hålla sig borta så mycket som möjligt ur mitt liv, hon måste vara jävligt dum om hon tror att jag kommer att lita på henne igen, eller att hon kan lita på mig.

Men det beror ju helt enkelt på personen ifråga, man kan inte dra alla över en kam och påstå att dom förtjänar respekt, eller att dom inte förtjänar respekt.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Är det ok att ha sex med sitt ex?

Ja, oavsett plats, tidpunkt eller situation.

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Tjejer vill... Killar behöver! Är båda parter med på det så ser jag inte problematiken i det hela! Känns allt rätt go for it. Känns det inte rätt, let it slip! :)

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Det är väl klart att det är OK att kuckelura med sitt ex? Allt sex förutom våldtäkt (o.d.) är OK, sen behöver det inte alltid vara objektivt smart, men det är en annan sak...

M.Cheraghi skrev:

Tjejer vill... Killar behöver!

Aaaargh... det är en inställning jag har extremt svårt för...

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Ja, det är ok med sex med sitt ex om:

1: Bägge två inte blir att må dåligt av det pga djupare känslor.
2: Bägge två inte besudlat sina kön med tredjepart-sex.
3: Nån av parterna inte har en annan relation på g.

Hellre sex med sitt ex än one-nights..
Men är man grabb & har två friska händer så är banne mig det smartare i många fall.

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Skönt att Bire alltid är så klarsynt och rak på sak :D

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)