webForumDet fria alternativet

Bajs i posten

Småprat

15 svar · 762 visningar · startad av oelbal

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg
Frågan#1

I dagens post hittade jag en tidning märkt Insats & Försvar, innehållandes illasmakande propaganda och allehanda våldsglorifiering. Tidningen var klart och tydligt adresserad till mig. Ingenstanns i tidningen hittar jag dock någon information om varför skiten har skickats till mig, så jag måste tydligen finnas med i några propagandaregister någonstans. Det finns inte heller någon information om hur man avsäger sig skräpet.

Min fråga är nu, hur fasiken bär man sig åt för att försvarsmakten inte ska skicka ut det här till mig? Hur tar man sig ur registren? Vem ringer man? Jag får ju skämmas inför vänner och bekanta när de ser vad jag får på posten...

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Ring ÖB, det är han som har han om det. :e

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Du är uppenbarligen med i stridspittregistret..

Inget att göra nått åt tills du slutar prata vitt & brett om din militärtjänstgöring offentligt & skaffar dig ett vanligt liv efter lumpen. ;)

Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg

Och var har Herr Dahl lagt sina glasögon.
"Om du undrar varför just du har fått tidningen hemskickad tilldig kan det vara så att du ingår i insatsorganisationen. Tidningen adresseras till de som just nu gör sin vänrplikgt och en period av sex år efter utryckningen."

Ganska knepigt för min del eftersom jag inte faller in i någon av ovanstående grupper.

Och ja, jag fick också tidningen.

Racerankan skrev:

Och var har Herr Dahl lagt sina glasögon.

:h

Ja, så nu vet jag varför jag fick skräpet, men jag måste ju sätta stopp så att jag inte får fler nummer, hur nu det ska gå till. Farsan blev hyperintresserad när han fick se tidningen, men jag ryckte den ur händerna på honom och slängde skiten i spisen...

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Gimme! :moose

Medlem sedan sep. 2001961 inlägg

Hehe... Jag kan tala om för er att JAG också fick tidningen...

Vilket är humor eftersom jag
a) kommer från Åland och alltså inte har eller tänker göra värnplikt eller annan militärtjänst
b) är finsk medborgare...

Kul va?

/Lime

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Re: Bajs i posten

oelbal skrev:

I dagens post hittade jag en tidning märkt Insats & Försvar, innehållandes illasmakande propaganda och allehanda våldsglorifiering. Tidningen var klart och tydligt adresserad till Joel Dahl, dvs mig. Ingenstanns i tidningen hittar jag dock någon information om varför skiten har skickats till mig, så jag måste tydligen finnas med i några propagandaregister någonstans. Det finns inte heller någon information om hur man avsäger sig skräpet.

Min fråga är nu, hur fasiken bär man sig åt för att försvarsmakten inte ska skicka ut det här till mig? Hur tar man sig ur registren? Vem ringer man? Jag får ju skämmas inför vänner och bekanta när de ser vad jag får på posten...

Tjaaaa, du kan ju säga åt dom att du är en blomluktande, träkramande hippie ;)
Om inte det duger kan du ju också säga att du är vegan och nyliberal :p

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

oelbal skrev:

Ja, så nu vet jag varför jag fick skräpet, men jag måste ju sätta stopp så att jag inte får fler nummer, hur nu det ska gå till. Farsan blev hyperintresserad när han fick se tidningen, men jag ryckte den ur händerna på honom och slängde skiten i spisen...

Varföör?

Medlem sedan mars 2001895 inlägg

Jag har annonserat ut mitt exemplar på ebay så det är bara att bjuda.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Tror herr oel att farbror ÖB skjuter haubitz genom telefonen om man ringer? Tror herr oel att tolv pansarvagnar kommer köra över hans hus om han mailar? Tror herr oel att 2:a amfibiekompaniet transvesiter hoppar ut ur helikoptrar på hans tak om han faxar?

Med det självklara svaret att något av dessa scenarion knappast kommer inträffa, kan herr oel nog känna sig ganska lugn när han skapar kontakt med Svenska Försvarsmakten via den här informationskanalen.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

OveRRidE skrev:

Tror herr oel att 2:a amfibiekompaniet transvesiter hoppar ut ur helikoptrar på hans tak om han faxar?

Du är allt en riktig pajas du, OveRRidE! :D

*målar upp läckert scenario*

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

*skickar ett fax i oelbals namn*

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

*Gör nått annat*

Fan vad söt du är OveRRidE! :L

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

oelbal skrev:

Fan vad söt du är OveRRidE! :L

:o Iiiih!

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)