I dagens post hittade jag en tidning märkt Insats & Försvar, innehållandes illasmakande propaganda och allehanda våldsglorifiering. Tidningen var klart och tydligt adresserad till mig. Ingenstanns i tidningen hittar jag dock någon information om varför skiten har skickats till mig, så jag måste tydligen finnas med i några propagandaregister någonstans. Det finns inte heller någon information om hur man avsäger sig skräpet.
Min fråga är nu, hur fasiken bär man sig åt för att försvarsmakten inte ska skicka ut det här till mig? Hur tar man sig ur registren? Vem ringer man? Jag får ju skämmas inför vänner och bekanta när de ser vad jag får på posten...
Och var har Herr Dahl lagt sina glasögon.
"Om du undrar varför just du har fått tidningen hemskickad tilldig kan det vara så att du ingår i insatsorganisationen. Tidningen adresseras till de som just nu gör sin vänrplikgt och en period av sex år efter utryckningen."
Ganska knepigt för min del eftersom jag inte faller in i någon av ovanstående grupper.
Ja, så nu vet jag varför jag fick skräpet, men jag måste ju sätta stopp så att jag inte får fler nummer, hur nu det ska gå till. Farsan blev hyperintresserad när han fick se tidningen, men jag ryckte den ur händerna på honom och slängde skiten i spisen...
I dagens post hittade jag en tidning märkt Insats & Försvar, innehållandes illasmakande propaganda och allehanda våldsglorifiering. Tidningen var klart och tydligt adresserad till Joel Dahl, dvs mig. Ingenstanns i tidningen hittar jag dock någon information om varför skiten har skickats till mig, så jag måste tydligen finnas med i några propagandaregister någonstans. Det finns inte heller någon information om hur man avsäger sig skräpet.
Min fråga är nu, hur fasiken bär man sig åt för att försvarsmakten inte ska skicka ut det här till mig? Hur tar man sig ur registren? Vem ringer man? Jag får ju skämmas inför vänner och bekanta när de ser vad jag får på posten...
Tjaaaa, du kan ju säga åt dom att du är en blomluktande, träkramande hippie ;)
Om inte det duger kan du ju också säga att du är vegan och nyliberal :p
Ja, så nu vet jag varför jag fick skräpet, men jag måste ju sätta stopp så att jag inte får fler nummer, hur nu det ska gå till. Farsan blev hyperintresserad när han fick se tidningen, men jag ryckte den ur händerna på honom och slängde skiten i spisen...
Tror herr oel att farbror ÖB skjuter haubitz genom telefonen om man ringer? Tror herr oel att tolv pansarvagnar kommer köra över hans hus om han mailar? Tror herr oel att 2:a amfibiekompaniet transvesiter hoppar ut ur helikoptrar på hans tak om han faxar?
Med det självklara svaret att något av dessa scenarion knappast kommer inträffa, kan herr oel nog känna sig ganska lugn när han skapar kontakt med Svenska Försvarsmakten via den här informationskanalen.