Nu börjar jag tröttna!
Varenda gång det blir musik måste man sänka för annars kan man inte prata med nån, med normal röstnivå. När man väl har sänkt å låten är slut hör man inte vad de säger.
Ett ypperligt exempel är BB BigBrother. Först hör man sketadåligt vad de säger, sen när de blir deras lilla truddelutt därimellan blir det jätte högt o man slänger sig efter dosan för att sänka för att sen inte höra vad de säger igen.
Samma sak är det med reklampauser, mm mm. Det enda stället där det är samma nivå, är på musikkanalerna MTV och ZTV. Det är iaf någolunda jämt.
Radio har samma sak. Pontus enhörning har en tendens att prata lågt, sakta och mörkt ibland för en låt, ås en brakar en låt igeång så man blir tokig.
Vet inte om det var 5an eller nån som skulle ha en funktion som minskade detta men det har jag inte märkt. Har en sån funktion på min TV men den verkar inte heller funka som den ska.
Så vem ska jag stämma för att ha nött ut mina fjärrkontroller och knapparna i bilen. Samt att det drar på batterierna :( :e ;)
Har aldrig varait med om det, och då har jag dom flesta kanalerna och kollar på TV dagligen.....Men det kanske e jag som har dålig hörsel och har redan så högt på tv:n att det inte gör någon skillnad :e
Tv4 var 40 gånger värre än allt annat innan, jag brukar alltid sova in med Tv:n igång, tyvärr hände det ibland att man kollade på skit 4:an och så fort dem tog reklampaus vaknade jag.
Jag drog iväg ett mail till deras tittarombudsman och han bad om ursäkt och lovade att dem skulle köra en jämn på programmen och pauserna, så har de blivit något bättre?
Kanal 5 har nog ganska feta problem med att få en jämn nivå, verkar nästan som om de inte gör det med meningen, vissa program är så in i helvetes höga medans vissa är lägre.
Precis nu har jag igång Kanal 5, var något skitprogram där man ska ringa in för att tjäna pengar, då var det normal ljudnivå på Tv:n, sen blev det reklampaus mellan programmen och då blev ljudet lägre, nu började det här superba dejtingprogrammet och fy i helvete vad högt de har det.
tv4 har fortfarande skillnad mellan reklam och program vad gäller volym, detta kan de nog inte ändra på genom tittarombudsmannen då det är reglerat med reklamen (tror jag...), hur som helst är det ett ovett. mtv och ztv har samma, ja men vilken volym sen, man har 4:an på och byter till mtv och får höja ett kvarts varv för att de inte har någon volym på/har normal volym... gör man tvärtom kan man ju få hjärtslag.