webForumDet fria alternativet

Vem ska jag stämma?

Juridik

20 svar · 672 visningar · startad av Jerpa

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg
Frågan#1

Nu börjar jag tröttna!
Varenda gång det blir musik måste man sänka för annars kan man inte prata med nån, med normal röstnivå. När man väl har sänkt å låten är slut hör man inte vad de säger.

Ett ypperligt exempel är BB BigBrother. Först hör man sketadåligt vad de säger, sen när de blir deras lilla truddelutt därimellan blir det jätte högt o man slänger sig efter dosan för att sänka för att sen inte höra vad de säger igen.
Samma sak är det med reklampauser, mm mm. Det enda stället där det är samma nivå, är på musikkanalerna MTV och ZTV. Det är iaf någolunda jämt.

Radio har samma sak. Pontus enhörning har en tendens att prata lågt, sakta och mörkt ibland för en låt, ås en brakar en låt igeång så man blir tokig.

Vet inte om det var 5an eller nån som skulle ha en funktion som minskade detta men det har jag inte märkt. Har en sån funktion på min TV men den verkar inte heller funka som den ska.

Så vem ska jag stämma för att ha nött ut mina fjärrkontroller och knapparna i bilen. Samt att det drar på batterierna :( :e ;)

Medlem sedan mars 2003970 inlägg

Beskrivningen passade finfint in, och jag måste säga att jag tycker att du ska stämma Bert Karlsson. ;) §jr

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Har aldrig varait med om det, och då har jag dom flesta kanalerna och kollar på TV dagligen.....Men det kanske e jag som har dålig hörsel och har redan så högt på tv:n att det inte gör någon skillnad :e

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Sluta se på TV.

altack skrev:

Sluta se på TV.

nejsh, det går inte.. ibland händer det faktiskt inget här på forumet o då måste man kolla på tv ist :e

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Jerpa skrev:

altack skrev:

Sluta se på TV.

nejsh, det går inte.. ibland händer det faktiskt inget här på forumet o då måste man kolla på tv ist :e

Då idlar man på irc ;)

#webforum på dalnet var det ja ;)

Medlem sedan mars 2001895 inlägg

Big Brother kan du ju skippa direkt. Varför ens bry sig om ett sådant program?

Medlem sedan juli 20021 523 inlägg

ejick skrev:

§e Håller med till 110% :e

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Tv4 var 40 gånger värre än allt annat innan, jag brukar alltid sova in med Tv:n igång, tyvärr hände det ibland att man kollade på skit 4:an och så fort dem tog reklampaus vaknade jag.

Jag drog iväg ett mail till deras tittarombudsman och han bad om ursäkt och lovade att dem skulle köra en jämn på programmen och pauserna, så har de blivit något bättre?

Kanal 5 har nog ganska feta problem med att få en jämn nivå, verkar nästan som om de inte gör det med meningen, vissa program är så in i helvetes höga medans vissa är lägre.

Precis nu har jag igång Kanal 5, var något skitprogram där man ska ringa in för att tjäna pengar, då var det normal ljudnivå på Tv:n, sen blev det reklampaus mellan programmen och då blev ljudet lägre, nu började det här superba dejtingprogrammet och fy i helvete vad högt de har det.

Medlem sedan sep. 2001961 inlägg

Det är därför man ser till att köpa radio- och tvapparater som har nomalisering av ljudet...

Medlem sedan nov. 20011 551 inlägg

tv4 har fortfarande skillnad mellan reklam och program vad gäller volym, detta kan de nog inte ändra på genom tittarombudsmannen då det är reglerat med reklamen (tror jag...), hur som helst är det ett ovett. mtv och ztv har samma, ja men vilken volym sen, man har 4:an på och byter till mtv och får höja ett kvarts varv för att de inte har någon volym på/har normal volym... gör man tvärtom kan man ju få hjärtslag.

BB är under min värdighet...

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Dagens i-landsproblem!

Lime skrev:

Det är därför man ser till att köpa radio- och tvapparater som har nomalisering av ljudet...

Har en sån funktion på TVn men jag tycker då inte att den gör nån skillnad.

ejick skrev:

Det var ett exempel som jag bara kom på eftersom tjejan brukar kolla o nån gång kollar man.
Nä, BB var bättre förr, men det har iofs aldrig varit bra.

Qimen skrev:

Jerpa skrev:

altack skrev:

Sluta se på TV.

Då idlar man på irc ;)

#webforum på dalnet var det ja ;)

Nej tack, har varit en inbiten ircare, träffade tjejen i det skedet åxå, alltså på irc. Men.. njeee ... :e

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Jerpa skrev:

altack skrev:

Sluta se på TV.

Köp en plastpåse och lite kontaktlim... antagligen hälsosammare...

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Jerpa skrev:

Nej tack, har varit en inbiten ircare, träffade tjejen i det skedet åxå, alltså på irc. Men.. njeee ... :e

Lugn, det finns inga tjejer på #webforum. Där är det bara manlig gemenskap som gäller...

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

oelbal skrev:

Jerpa skrev:

Lugn, det finns inga tjejer på #webforum. Där är det bara manlig gemenskap som gäller...

Finns dokumenterat i en del trådar. (Var det inte Qimen och Okkido?)

Vad är det som är dokumenterat? Att det bara är killar?

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Nä, att det är bra killar.

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)