Jag kan fortfarande införskaffa ved, det kan jag fixa. Men om du, M.Cheraghi, kan ta med dig ved, så blir jag glad, för jag måste hålla mina kostnader på en otroligt låg nivå egentligen. :)
wF-träff!
278 svar · 6 336 visningar · startad av m_soderlund · sida 10 av 14
Frågan, av m_soderlund
Nu när våren snart kommer, så tycker jag att det borde bli dags för en ny wF-träff likande den på Gröna Lund förra året. Jag vill vara ute i god tid för att så många som möjligt inte ska hinna bli uppbokade eller dylikt när den stora dagen kommer, om den nu kommer. ;) Vilka tycker att en ny wF-träff vore trevligt? Vad skulle man kunna hitta p
Läs frågan i sin helhet →Det är lugnt :)
En IKEA kasse. hmm hur får man tag i en sådan? :e
Tror banne mig inte att vi har någon. Hur många "klyftor" på ett ungefär behövs? 5st? 10st? 15st? 20st?
m_soderlund skrev:
Jag kan fortfarande införskaffa ved, det kan jag fixa. Men om du, M.Cheraghi, kan ta med dig ved, så blir jag glad, för jag måste hålla mina kostnader på en otroligt låg nivå egentligen. :)
För min del spelar det väl ingen roll hur det går till (så länge det är lagligt). Det viktiga är att vi får tag i ved så kan ha en liten brasa.
Förresten: Ni två har ju träffats tidigare, om jag förstått saken rätt. Ni kan väl prata ihop er, hur ni ska göra. Sen kan ni väl skicka ett PM.
En eller max två papperskassar ved, skulle jag tro. Ikea-kasse kan nog bli halvsvårt att få tag på om man inte åker ut till Ikea Barkaby eller nåt. :l Jag skulle i så fall stuva ner ved i två dubbla papperskassar (totalt fyra papperskassar alltså) och inte fylla dem fulla. Borde kunna fungera. sen hjälps vi åt och bär.
Jag har en dunk bensin med mig om vi behöver tändvätska ;)
Theon skrev:
Bra att ha, om det blir lite fuktigt. Jag har en sån där flaska tändvätska också, så vi verkligen kan leka pyromaner. §e
M.Cheraghi skrev:
Det är lugnt :)
En IKEA kasse. hmm hur får man tag i en sådan? :e
Tror banne mig inte att vi har någon. Hur många "klyftor" på ett ungefär behövs? 5st? 10st? 15st? 20st?
Ikea-kassar finns att köpa på ... *trumvirvel* ... IKEA. Kostar den stora förmögenheten av 10 kr. :p
Hur mycket som går åt :q Ingen aning. Bättre att ta med lite för mycket, än för lite. Går alltid att spara till nästa gång.
Theon skrev:
Ska farbror Theon åka bil in till stan? :e
Isf kanske lite ved får plats där också, bor ju trots allt i samma kommun om du inte har flyttat :)
Bewern: sluta stressa mig :e Jag är bara en människa, om du fortsätter som du gör, kommer jag ta med mig hela förrådet för att vara säker på att vi inte får för lite. Och då kommer jag tvinga dig att sitta vid elden till all ved är slut :e Och du.... det är inte lite ved ;)
Nej men jag dissar IKEA kassarna, jag fixar nån liten pirra som jag kan glida runt med det kan inte vara så farligt. En hiphoppare med pirra + ved :e Priceless
Vill vi ha Tall eller björkved?
M.Cheraghi skrev:
Theon skrev:
Isf kanske lite ved får plats där också, bor ju trots allt i samma kommun om du inte har flyttat :)Bewern: sluta stressa mig :e Jag är bara en människa, om du fortsätter som du gör, kommer jag ta med mig hela förrådet för att vara säker på att vi inte får för lite. Och då kommer jag tvinga dig att sitta vid elden till all ved är slut :e Och du.... det är inte lite ved ;)
Nej men jag dissar IKEA kassarna, jag fixar nån liten pirra som jag kan glida runt med det kan inte vara så farligt. En hiphoppare med pirra + ved :e Priceless
Farbor hämtar gärna ved. Meddela mig per PM tid och plats. Jag lämnar täby vid 11-snåret.
M.Cheraghi skrev:
Theon skrev:
Isf kanske lite ved får plats där också, bor ju trots allt i samma kommun om du inte har flyttat :)
Jag har hört en fågel viska att Theon ska åka bil in till stan den dan, så det blir säkert en bra idé.
M.Cheraghi skrev:
Bewern: sluta stressa mig :e Jag är bara en människa, om du fortsätter som du gör, kommer jag ta med mig hela förrådet för att vara säker på att vi inte får för lite. Och då kommer jag tvinga dig att sitta vid elden till all ved är slut :e Och du.... det är inte lite ved ;)
Nemas problemas. Är man arbetslös har man gott om tid. :L
M.Cheraghi skrev:
Vilket funkar bäst om man ska flörta med brudarna :q :e
Som det ser ut just nu kanske det blir några kronor över för inköp av några läskeblask. Nån som en åsikt om vad dom kan tänkas sörpla i sig i så fall? Notera ordet läskeblask. Andra typer av drycker får ni sköta själva.
Vilket funkar bäst om man ska flörta med brudarna
Pirran är en brudmagnet, brudar gillar snabba fordon, bara hojta
"Hey baby ohhh.... you wanna ride ;)"
bewern skrev:
Som det ser ut just nu kanske det blir några kronor över för inköp av några läskeblask. Nån som en åsikt om vad dom kan tänkas sörpla i sig i så fall? Notera ordet läskeblask. Andra typer av drycker får ni sköta själva.
Gärna nåt sött (smakmässigt, innan det kommer kommentarer :OO )... ;)
basse >> gör mig en tjänst och sprid det inte till flickor över 16 år på lunar, tack.
Jag är lite förvirrad... vad är det som gäller innan? Kungsan?
I övrigt kan jag meddela att det mest troligen inte kommer att genomföras några kvartsamtal från min sida samt att Freestyler inte dyker upp.
Del Pero skrev:
Jag är lite förvirrad... vad är det som gäller innan? Kungsan?
Here ya go
bewern skrev:
Nu har jag och m_soderlund bestämt oss. Vi kör en wF-picnic den 29/5. Det är en lördag och Pingstafton.
De som vill ha en lunch träffas i Kungsträdgården kl. 11.00 där det är Restaurangernas dag. Ni får själva välja vilken meny som passar er. Sen åker vi ut till Gärdet (bakom Kaknästornet) där vi fortsätter festligheterna.
Vi fortsätter diskussionen om picnic i Stockholm här: http://www.wf-galleri.com/index.php?showtopic=234
För dem som vill ha ett ungefärligt schema finns den här: http://member.webforum.nu/3752/schema.PDF
Vi vill att många ställer upp, så upp med händerna ni som kommer. :moose
bra där
Bumpning :birp http://www.dileno.hel.nu/wF
Finns inga fler tjejor som är sugna på uppdykning?
@nders skrev:
Finns inga fler tjejor som är sugna på uppdykning?
Hmm, d e juhe bara ragga på kungsan :) du får dom över 30 och jag tar dom under 30 ;) Schysst deal :e
Nån som vill ha smisk i brännboll? air hockey? flest käkade grillkorvar? :birp