webForumDet fria alternativet

Är detta olagligt?

Juridik

35 svar · 1 196 visningar · startad av M.Cheraghi · sida 2 av 2

Frågan, av M.Cheraghi

Eftersom jag endast hittade IT-Juridik så visste jag inte vart jag skulle posta inlägget! Så om det ligger fel så ber jag om ursäkt och tackar vederbörande moderator (basse) för flytten! Men hur som hellst, tänkte jag fråga om det är olagligt att ta med sig som en liten träställning och playwood skivor och bygga en trävägg på plattan i stockholm! För att sedan lägga en presänning under och måla p

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Esen skrev:

Tänker gå ditt och kolla sen tänker jag personligen anmäla dig/er till polisen....Och på så sätt kommer det att komma in en anmälan till polisen........

Hur många månader har du bott i Stockholm? ;)

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Esen skrev:

Berätta gärna när du ska föra det ifall du tänker göra det! Tänker gå ditt och kolla sen tänker jag personligen anmäla dig/er till polisen....Och på så sätt kommer det att komma in en anmälan till polisen........

Och om detta nu skulle vara olagligt kommer polisen att få vet skapp om detta och det kanske blir en utredning...

Eftersom vi planerar detta långt i förväg och ska lösa så många hinder som möjligt så hoppas vi på att det värsta som kan hända är att vi blir bortkörda från plattan! Du är varmt välkommen att anmäla mig / oss. Då vi kommer att hålla oss inom lagens armar så har jag / vi ingenting att vara oroliga för!

Om du är sugen på att anmäla något/någon, så anmäl något/någon som har betydelse för samhället! T.ex folk som målar olagligt ;)

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

M.Cheraghi! Om ni skiter i o bygga plank och i stället ta med er världens största jävla stafli i stället så kan dom ju inte säga nått! :P Om det nu är som vissa påstår här att det är tillåtet att gå ut på stan o måla "vanligt" på stafli ;)

mikul skrev:

M.Cheraghi! Om ni skiter i o bygga plank och i stället ta med er världens största jävla stafli i stället så kan dom ju inte säga nått! :P Om det nu är som vissa påstår här att det är tillåtet att gå ut på stan o måla "vanligt" på stafli ;)

Hehe :e jo det kan juhe vara något om man får tag på sådana stora staflier, annars har vi funderat på en stor duk. Istället för plywood skivor. lättare att handskas med lixom, och man kan få större yta utan att man riskerar att hela ställningen rasar!

Medlem sedan mars 2003970 inlägg

Jo, rasar det så ligger man ju pyrt till.
Fast, det beror ju vad det rasar . :)

Bygg ett sånt stort stafli :e Sen sätter ni upp ett fett lakan på bara.. (hälst med blommor eller döskallar på :P)

Så här skulle det kunna se ut :P

m.cheraghi.jpg

mikul skrev:

Så här skulle det kunna se ut :P

Hahahahahaha :e

Njae.. jag ska nog inte måla ;)
jag är inte erfaren inom målar branchen, och skulle nog aldrig palla trycket att måla inför publik! Tvärtom, en eventuell tanke är att "publik" eller den offentliga sektorn ska få måla :) Dom som vill dvs :)

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Matti skrev:

Hur många månader har du bott i Stockholm? ;)

Hela mitt liv, Vad nu det har med saken att göra.....

OveRRidE skrev:

Esen skrev:

Berätta gärna när du ska föra det ifall du tänker göra det! Tänker gå ditt och kolla sen tänker jag personligen anmäla dig/er till polisen....Och på så sätt kommer det att komma in en anmälan till polisen........

Och om detta nu skulle vara olagligt kommer polisen att få vet skapp om detta och det kanske blir en utredning...

Kan du ge oss en anledning till varför du skall anmäla händelsen till polisen överhuvudtaget?

Anledningen till att jag skulle anmäla detta är för att jag tycker det e fel att hålla på att "demonstrera" för små saker....

Sen så vill jag inte se massa små demonstrationer runt om i stockholm för att någon person är missnöjd med något.....

Det skulle bli ganska mycket eftersom ALLA personer e missnöjd med någonting......

Så man skulle kunna säga att jag skulle göra det som en EGEN demonstration för att jag inte gillar det dom sysslar med...

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Hela mitt liv

Allvarligt? Det är rätt udda att hota med att polisanmäla folk som tänker hålla en mindre demo på plattan. Demonstrationer, musikevenemang och diverse skumma aktioner är inte helt ovanliga på Sergels torg. Det hör liksom till storstadslivet och är i allmänhet inte någonting man polisanmäler, speciellt inte om man är född i mitten på 80-talet.

Sen så vill jag inte se massa små demonstrationer runt om i stockholm för att någon person är missnöjd med något.....

Du har inte funderat på att börja bo i Gävle på heltid? Stockholm verkar inte passa dig så bra.

Anledningen till att jag skulle anmäla detta är för att jag tycker det e fel att hålla på att "demonstrera" för små saker....

Det skulle bli ganska mycket eftersom ALLA personer e missnöjd med någonting......

Så man skulle kunna säga att jag skulle göra det som en EGEN demonstration för att jag inte gillar det dom sysslar med...

Jadu.. jag vet inte om du tycker att 100+ miljoner kronor för sanering av Tåg + tunnelbanestationer i stockholm, och åtskilliga miljoner per år för vanliga fasader, tunnlar mm i sanerings kostnader varje år är en såkallad "småsak"

Genom att visa folk att Graffiti behöver inte vara olagligt och kosta samhället pengar, att få allmänheten att inse det och slutligen få politiker att titta över våra önskemål!

om du tycker att det är en småsak med ett försök till ett mindre klottrat stockholm så får du tycka det! Ingen tvingar dig titta på oss, ingen tvingar dig ta del av vad vi har att berätta.
Men du kan väl åtminstånde respektera det vi gör istället för att smutskasta ett projekt som någon gång i framtiden leder till ett trevligare stockholm, så länge vi inte bryter mot någon lag, whats the big deal lixom?

M.Cheraghi skrev:

Jadu.. jag vet inte om du tycker att 100+ miljoner kronor för sanering av Tåg + tunnelbanestationer i stockholm, och åtskilliga miljoner per år för vanliga fasader, tunnlar mm i sanerings kostnader varje år är en såkallad "småsak"

Genom att visa folk att Graffiti behöver inte vara olagligt och kosta samhället pengar, att få allmänheten att inse det och slutligen få politiker att titta över våra önskemål!

om du tycker att det är en småsak med ett försök till ett mindre klottrat stockholm så får du tycka det! Ingen tvingar dig titta på oss, ingen tvingar dig ta del av vad vi har att berätta.
Men du kan väl åtminstånde respektera det vi gör istället för att smutskasta ett projekt som någon gång i framtiden leder till ett trevligare stockholm, så länge vi inte bryter mot någon lag, whats the big deal lixom?

Tycker inte att 100+ miljoner e en småsak, Och jag respekterar alla graffitimålare och tycker själv att det kan vara riktigt bra gjort, men bara för det så tycker jag inte det är Okey att ta sig till plattan och bygga upp ett plank/ställnig och börja måla...

Och som du borde veta så tycker dom flesta graffitimålarna (OBS, Det finns nog några undantag) att utföra sin graffiti på "lagliga väggar" inte är själva grejen utan det är när man målar på olagligtsätt, t.ex T-banevagnar, tunnlar, fasader osv.

Lagliga väggar runt om i stockholm skulle göra att fler personer börjar och då blir det automatsikt fler som springer runt och ska göra sina "taggs", Graffitimålningar på ställen som är olagligt att måla på.

Men visst, Skulle ni nu göra detta, så ska jag inte anmäla er, utan vi får väl hoppas att det skulle få possitiva reslutat. Alltså mindre "klotter" i T-banan, tunnlar, stationer osv.

Matti skrev:

Allvarligt? Det är rätt udda att hota med att polisanmäla folk som tänker hålla en mindre demo på plattan. Demonstrationer, musikevenemang och diverse skumma aktioner är inte helt ovanliga på Sergels torg. Det hör liksom till storstadslivet och är i allmänhet inte någonting man polisanmäler, speciellt inte om man är född i mitten på 80-talet.

Ifall du skulle läsa alla inlägg så skulle du få svar på det,
Min polisanmälan skulle vara en demonstartion eftersom jag tycker det han/dom skulle göra är fel....

Matti skrev:

Du har inte funderat på att börja bo i Gävle på heltid? Stockholm verkar inte passa dig så bra.

Va? Varför skulle jag bo i Gävle på heltid? Vad menar du med det?

Medlem sedan mars 2003970 inlägg

Esen skrev:

Matti skrev:

Ifall du skulle läsa alla inlägg så skulle du få svar på det,
Min polisanmälan skulle vara en demonstartion eftersom jag tycker det han/dom skulle göra är fel....

Um....ursäkta?
Ska du demonstrera mot en demonstration?

Esen skrev:

OveRRidE skrev:

Esen skrev:

Kan du ge oss en anledning till varför du skall anmäla händelsen till polisen överhuvudtaget?

Ähh! Gå ut o demonstrera i stället då :P :birp

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)