Jag känner ändå ingen där ;)
Ikväll klockan 20:00 CET kommer NASA att hålla en presskonferens där man ska presentera "viktiga nyheter". Vad det handlar om vill man inte avslöja.
26 svar · 787 visningar · startad av Jupiter
Ikväll klockan 20:00 CET kommer NASA att hålla en presskonferens där man ska presentera "viktiga nyheter". Vad det handlar om vill man inte avslöja.
frankof skrev:
Är du säker? Har du varit hemma hos alla du känner? ;)
Jupiter skrev:
frankof skrev:
Är du säker? Har du varit hemma hos alla du känner? ;)
Nä... tänkte inte på det, det förklarar en del i såfall :e
p.s. räknar kallt med att du postar en kort förklaring/samandrag av den "viktiga nyheten" ;)
Jag hoppas att de hittat gröna gubbar iallafall. Äntligen blir rymden intressant. :)
Jaha, det blir en uppesittarkväll till.
Opportunity har landat i ett område där dett funnits vatten!
Opportunity har landat i ett område där ett har funnits flytande vatten och ett område som har "blomstrat"!
Har gjort eller gör?
Re: Opportunity har landat i ett område där dett funnits vatten!
Jupiter skrev:
Opportunity har landat i ett område där ett har funnits flytande vatten och ett område som har "blomstrat"!
Jag bryr mig väl förfan inte om vad som HAR varit :P §e ;)
Längre artikel om vad Opportunity hittat.
Opportunity har alltså hittat bevis på att flytande vatten har funnits i det område som man har landat i!
Ja, och? Det bekräftade väl den europeiska sonden från omlopp för nån månad sedan.
spango skrev:
Ja, och? Det bekräftade väl den europeiska sonden från omlopp för nån månad sedan.
Det här det mest omfattande beviset på att flytande vatten har funnits på Mars och att det har varit ett sådant klimat så att liv kan ha uppstått.
Förut har man inte helt kunnat uteslutit att det t ex. har varit lava som bildat visa formationer.
Nu börjar det bli mer intresant :)
Men varför inte skicka upp 4 personer och undersöka och bli upp äten av små små djur §jr
Jo.. jag ver att det tar ca 1år och åka dit
Ärsh, Det är nog bara Jorden som det finns Liv på i detta solsystem med de planeterna som finns 9000 ljusår här ifrån kanske det nog finnas liv.
Vad jag förstår lyckades man även konstatera att det fanns sten, grus och en liten bit wellpapp på mars. Stämmer det?
Web-Tor skrev:
Vad jag förstår lyckades man även konstatera att det fanns sten, grus och en liten bit wellpapp på mars. Stämmer det?
:q
Imorgon, tisdag, klockan 20:00 svensk tid kommer NASA att hålla en presskonferens där man ska presentera en "större" upptäckt gjord av Opportunity. Vad det handlar om vill man inte avslöja. Förra gången handlade det om flytande vatten på Mars och om 24 timmar vet vi ännu mer om vår röda granne i rymden.
Missade allting nu, men vad är det som Opportunity hittat? :)
En massa vatten var det väl? Eller spår av det.