webForumDet fria alternativet

Storjakt på liten webbutvecklare

Webbutveckling

43 svar · 1 389 visningar · startad av Rikard · sida 2 av 3

Frågan, av Rikard

Dagens uppgift. <http://www.mera.se/present.html> 1\. Flytta pekaren till vänstra menyn. 2\. Skjut webbutvecklarna. 3\. Scrolla sidan upp och ner. 4\. Skjut kvarvarande webbutvecklare. 5\. Gå in under "Mera trycksaker". 6\. Klicka på högerpilen. 7\. Skjut på måfå utvald berörd webbutvecklare.

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Reklambyråer verkar kunna konsten att hävda sig på nätet. :OO

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

@nders skrev:

Jag vill bara understryka, övertydligt, att jag inte har något med detta att göra. Jag har inte något med detta att göra!

(Understrykningen är givetvis pga punkt 7.)

Nej, du hävdar ju att du inte har gjort en enda hemsida i hela ditt liv. :P

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Flyttas till 'kolla nån annans hemsida'?

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Fem ord: Yäk!

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Jag tycker verkligen inte det är okej att på detta sätt publicera en länk då syftet är att förlöjliga webbplatsen.
Ta fram Era egna gamla alster i stället för att kasta skiten på folk som ännu inte kan försvara sig. :x
Vet hut!

Så lyder min åsikt.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Fan att man är tvungen att sitta med IE i fiket, hade jag haft Opera hade jag sluppit få ont i ögonen... :e

Medlem sedan sep. 20011 086 inlägg

Brantis: Det är väl ingen som hindrar webbmakarna att försvara sig här?

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Brantis skrev:

Jag tycker verkligen inte det är okej att på detta sätt publicera en länk då syftet är att förlöjliga webbplatsen.
Ta fram Era egna gamla alster i stället för att kasta skiten på folk som ännu inte kan försvara sig.

Personligen tycker jag att det stor skillnad på att angripa en privatpersons hemsida och ett företags.
På samma sätt som vi kan kritisera journalister och deras artiklar, professionella reklammakare och fånig reklam (titta bara på Viledas... :OO) så torde det väl vara ok att kritisera professionella webbutvecklares alster d.v.s. webbsidor? :)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Kan vi kritisera dom, i mitt tycke, kräk som skriver i Aftonbladet & Expressen offentligt så kan man fanimej spy lite galla över de sk. "webdesigners" som dagligen lurar av företag pengar med sina undermåliga lösningar..

Medlem sedan juni 20022 599 inlägg

Jag håller med Brantis. Jag uppfattar det här som ett litet handelsbolag (familjeföretag?) med inriktning mot trycksaker (inte en reklambyrå, som någon skrev). Vill man ha ett gott skratt så finns det väl gott om stora multinationella företag som har sidor som är katastrofala oestetiska labyrinter där man kan snurra runt i timmar utan att hitta vad man söker.

Det är alltid roligare om man sparkar uppåt.

Bire skrev:

de sk. "webdesigners" som dagligen lurar av företag pengar med sina undermåliga lösningar..

Du finner det inte troligt att det är de själva som gjort sidan?

Skit samma.. Lägger man ut skit på nätet får man fan tåla att folk sparkar på en när man ligger i rännstenen..

Ja, det ÄR skoj att sparka på en liggande "webdesigner"..

Medlem sedan juni 20022 599 inlägg

Lägger man ut skit på nätet får man fan tåla att folk sparkar på en när man ligger i rännstenen..

Ja, möjligtvis om man kallar sig webbdesigner och slår sig för bröstet. Men det gör ju inte det här företaget. Deras prioritet verkar att ha en rent informativ sida och det tycker jag de lyckas ovanligt bra med (särskilt vad gäller språket). Hänger man sen upp sig på hover-effekten eller Opera-problemet så kan man ju alltid maila dem och påtala det.

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Rikard skrev:

Personligen tycker jag att det stor skillnad på att angripa en privatpersons hemsida och ett företags.
På samma sätt som vi kan kritisera journalister och deras artiklar, professionella reklammakare och fånig reklam (titta bara på Viledas... :OO) så torde det väl vara ok att kritisera professionella webbutvecklares alster d.v.s. webbsidor? :)

Jag kan till viss del hålla med Dig.
Beakta dock följande:

Visa källan skrev:

<meta http-equiv="Author" content="Webmaster, janne@mera.se">

Jag kan inte finna att berört företag sysslar med webbdesign. Kan Du då stå fast vid att Janne på Mera Produktion AB är en professionell webbutvecklare?
Om inte borde Ni stilla Era ord.

Ni får givetvis ändå fortsätta med Er skriftliga pennalism, riktad mot stackars Janne på Mera.
Jag kan sitta och titta på.
Se så, fortsätt.

Medlem sedan okt. 20005 273 inlägg

Ska vi inte ta ett riktigt företag när vi ändå håller på.
http://www.renault.se/

Kolla in den i mozilla och försök att navigera lite :e

mv icaaq

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

icaaq skrev:

Ska vi inte ta ett riktigt företag när vi ändå håller på.
http://www.renault.se/

Kolla in den i mozilla och försök att navigera lite :e

mv icaaq

:birp

Medlem sedan juni 2000319 inlägg

Ni har väl inte missat annanasen under Mera Märken?

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Ok, jag struntar i all sarkasm, och låter bli att sparka på Janne. Men faktum kvarstår att menyn kan vara lite störande och att sidan inte fungerar med Opera. Om jag var ute med Opera(Eller med IE och var lite trött eller irriterad) och letade efter ballonger, förstoringsglas, Glasunderlägg eller någon av de andra produkter som Mera saluför så skulle jag antagligen bara trycka på bakåt och leta vidare. (Och antagligen andra med mig) Detta kanske inte gynnar Mera.

Till Meras försvar kan dock sägas att de har ett brett sortiment, bra bilder till produkterna, och bra information i övrigt. Pga detta skulle jag (På bra humör och användandes av IE) kunna handla från Mera.

För övrigt, en koll i källan och en snabb Google visar att menyn kommer från följande ställe: http://popup.jscentral.com/.
Så det är väl främst de ni ska skjuta isåfall.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

StefanJohansson skrev:

Ni har väl inte missat annanasen under Mera Märken?

Vad heter Ananas på engelska? :stud

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Brantis skrev:

Ta fram Era egna gamla alster i stället för att kasta skiten på folk som ännu inte kan försvara sig. :x
Vet hut!

Så lyder min åsikt.

Det gjorde jag, och sålde för 25 kr, det blev populärt :)

Jag tycker iaf att det är skitkul att tracka andras alster & bjuder gärna på mig själv när andra trackar på mina..

Begriper inte varför det ska bli sånna här reaktioner bara för att man starkt ogillar en sak man ser på nätet??

Sidjäveln suger ju så mycket getpung att all världens getter inte räcker till!

274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)