webForumDet fria alternativet

Funderingar

Småprat

4 svar · 259 visningar · startad av Thord

Medlem sedan sep. 2000685 inlägg
Frågan#1

Hej alla, här kommer en strö besökare med lite funderingar kring detta stora forum. Jag har nu börjat fundera på lite resor till sommaren så jag kom hit och letade efter ett forum med resor och jag blev tämligen förvånad när jag inte kunde hitta något sådant forum. Sitter ni bara framför datorn och reser runt världen med hjälp av nätet? Jag läste lite i tråden om att träffas, men då måste ni ju ut och resa, hur ska det gå?

Ville bara vara lite provocerande idag.

Jag har funderingar om att besöka Tjeckien till sommaren. Någon som känner till någon idyllisk liten ort som värd att besöka? Jag vet inget om Tjeckien och tänkte därför åka dit innan det blir vanliga EU-priser där.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Glöm inte att man kan med dagens teknik resa med datorn (mobilt) ;)

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Re: Funderingar

Thord skrev:

Jag har funderingar om att besöka Tjeckien till sommaren. Någon som känner till någon idyllisk liten ort som värd att besöka? Jag vet inget om Tjeckien och tänkte därför åka dit innan det blir vanliga EU-priser där.

När det gäller Tjeckien har jag bara varit i Prag, samt som hastigast åkt igenom med bil genom landet. Prag är inte någon liten ort, men ändå väl värd ett besök. Kolla gärna upp grannlandet Slovakien när du är där. Där finns den lilla orten Stary Smokovec. Den ligger vid foten av Tatrabergen. Orten som sådan är väl kanske inte så mycket att se. Men det finns många riktigt trevliga vandringsleder i Tatrabergen som utgår därifrån. På den polska sidan av Tatrabergen har du Zakopane. Den orten är klart större än Stary Smokovec. Även där är det Tatrabergen som är den främsta attraktionen. Den orten har säkert betydligt mer i sig själv att erbjuda än Stary Smokovec, men det var framförallt för Tatrabergens skull jag var där. Vandringslederna är av sådan art att du kan göra dagsturer till rätt så höga höjder och sedan återvända till orterna. Du behöver alltså inte ta med dig komplett tältutrustning i bergen, utan det räcker bra med vandringskängor och matsäck. Men det är ju alltså om du är intresserad av vacker natur. Om inte, så vet jag inte om dessa orter är mer intressanta än någon annan.

Medlem sedan sep. 2000685 inlägg

Allt

Är av intresse då jag i nuläget inte vet om frugans svärmor ska med, men hon har nog bättre fysik än tonåringen som troligen också ska med. Hittade i hastigheten en sida om Stary Smokovec Länk här Där fanns en länk som jag blev lite misstänksam på och vågar inte klicka på den. Det är en länk till Horny Smokovec :q Nåväl jag ska studera vidare.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Re: Allt

Thord skrev:

Det är en länk till Horny Smokovec :q Nåväl jag ska studera vidare.

Det är säkert inte det engelska ordet "horny". :) Jag klickade i alla fall på länken. Dina förhoppningar grusades. ;)

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)