webForumDet fria alternativet

En vanlig dag hos vetrinären...

Småprat

2 svar · 255 visningar · startad av obelix

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Frågan#1

Började med att ta lilltiken på en långpromenad, så att hon inte skulle behöva göra något i bilen...

Jo, tjena, efter en kvart så ylade hon i bilen, hon var akut nödig (hur mycket mat får plats i en hund?)

När vi kom fram så upptäckte jag att hon hade spytt ner min jacka och svärmors baksäte (som sagt hur mycket mat får plats i en hund)...

Väl hos vetrinären så ville en valp hälsa, det gick bra tills hon kom på att hon var hos vet. = morr, hugg yyyyl...
Alla tyckte synd om henne, dessutom satt hon bara och blängde på den stora förädaren, dvs husse...

När vi kom in, lyfte jag upp henne på bordet, hon hoppade ner, så höll vi på tills jag fick ett bra grepp och lyckade brotta ner henne...

Då kom Vet. han skulle kolla i örat, jag föreslog att vi skulle ge henne lugnande...
Nej då, fick jag till svar, det är enkelt och snabbt gjort...

Efter första försöket hämtade han hjälp, efter 10 min fick hon en spruta och somnade efter mycket om och men, hon kämpade tappert, men förlorade till slut...

Han gjorde det han skulle göra, hon fick en spruta för att vakna.
Men istället för att vakna lugnt och fint, försökte hon ta sig ut från mottagningen pronto...

Två dörrposter och tre stolar senare hittade hon hela dörröppningen, snubblar ut, ramlar ner i ett dike.
Ligger och surar och skyller hela situationen på mig, det är mitt fel och jag gör inte saken bättre genom att skratta...

När hon väl är på fötter vägrar hon att gå bredvid mig, hon ska gå bredvid svärmor, hon är snäll, jag är dum...
Efter 4 timmar, kan jag klappa henne igen, hon börjar förlåta mig...
I morgon kommer allt vara som förr igen...

Behöver jag säga att hon inte tycker om att gå till Vetrinären...

Btw, hon är inte rädd, hon avskyr honom bara...

Så ser det ut varje gång med vissa små undantag...

Älskar min lilla vovva :f

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

En sånhär "jag har en kompis som.. " historia :q Erkänn, du har varit hos doktorn själv :p :e ;)

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Nicrosoft skrev:

En sånhär "jag har en kompis som.. " historia :q Erkänn, du har varit hos doktorn själv :p :e ;)

:o

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)