Weeeee, i dag har jag utvecklat fram en liftfobi inom mig. Det hände när jag skulle kliva av liften men på något knasigt sätt ramlade och fastnade med skidorna i ankarliften. :birp :moose
Men jag var i alla fall nöjd med dagen då det var första gången jag åkte skidor :r (Det tog ca 2-3 timmar att lära sig svänga, bromsa, inte falla och inte åka störtlopp :OO)
Aj, aj... Jag har ont i benet! Dumma lift som släpade upp mig ca 10 meter :e
*har ont :p*
Men det var det värt! Jag klarade "stora backen" utan att ramla 4 gånger :p (av 8-10 ggr) :r :e
Och där rök 235 kr till uthyrning + bussresa :OO (Även om det inte var jag som betalade :birp)
Har kunnat åka lift sen jag var 4 eller nåt. Har dock en ytterst traumatisk upplevelse som sitter fastetsad på mitt minne och stör mina drömmar osv. Liftar kan förstöra liv!
Weeeee, i dag har jag utvecklat fram en liftfobi inom mig. Det hände när jag skulle kliva av liften men på något knasigt sätt ramlade och fastnade med skidorna i ankarliften. :birp :moose
Sist jag ramlade i liften höll jag på att skära av min systers ben (stålkanterna var verkligen slipade). :OO Knappt 20 stygn och en förstörd skidvecka tror jag det blev tillslut.
Bildbevis? §e
Tyvärr, hade glömt ladda kameran i går så jag fick åka utan kamera. :l
Peeer skrev:
Sist jag ramlade i liften höll jag på att skära av min systers ben (stålkanterna var verkligen slipade). :OO Knappt 20 stygn och en förstörd skidvecka tror jag det blev tillslut.
Låter som när jag försökte åka ankarlift med snowboard för första gången i mitt liv när jag var i Trysil för ett par veckor sedan (dessutom bara andra gången jag åkte snowboard i mitt liv)! :e
Själv försökte jag fyra gånger, sista gången fick jag pinnen på ett mycket känsligt område och gav då upp och gick upp. :p
254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e