Ah, jag hann skriva Grattis! :e
Mika3l
29 svar · 657 visningar · startad av mikul · sida 2 av 2
Frågan, av mikul
Grattis din gammle gnu!!! :birp Vi sjönger, vi skålar, på Mick3 vi målar, fullt med skålar och stora pålar! ...eller nått sånt...tjohoo! :P försök läsa meningen så fort som möjligt så kanske det blir lite roligt i alla fall... Blev det inte det så läs den ännu fortare och flera gånger i rad... Nån gång blir den säkert rolig :P
Läs frågan i sin helhet →Weeee! :D
Love you all! :f
Dessutom:
Jag har varit tonåring i lite över tre år nu. ;)
Jag fick inte riktigt vad jag önskade mig, ville ha en fetingbunt med sedlar som skulle vara minst 1 meter hög, jag fick nöja mig med en som var ett par milimeter. *besviken* ;) :p
Och övningsköra började jag med för två år sen, så det är väl det att jag får göra det lagligt (och med tanke på det så kan inte mina föräldrar säga nej i lika stor utsträckning som dom har gjort förut §e ). ;)
*Kramar*
Mika3l skrev:
Jag fick inte riktigt vad jag önskade mig, ville ha en fetingbunt med sedlar som skulle vara minst 1 meter hög, jag fick nöja mig med en som var ett par milimeter. *besviken* ;) :p
Ett par millimeter är väl ganska mycket när man snackar sedlar :P Eller har ni fläskigare sedlar i sVålberg? §e
Här i Vålberg (och övriga Värmland) har vi större sedlar då vi har större sedlar med bilder på motti och fläsk! :h
Heter en hundring en fläsking där oppe?
Du har helt rätt. :)
Komplett lista:
Minner (mindre) = 0,50 VKR (Värmländska Kronor)
E letta e (En liten en) = 1 VKR
Guuul 10 = 10 VKR
Ivar 20, 2:a 0:a = 20 VKR
Dä bôrjer bli dyyrt nue = 50 VKR
Fläsking = 100 VKR
Å fy schalingen! = 500 VKR
Fläsklägg = 1000 VKR
Ingvor i kôrvkôsken = 10.000 VKR
Den sistnämda är en specialsedel som är ytterst ovanlig.
GRATTIS! :birp
Hur mycket är en värmländsk krona då?
Om man skall jämföra med det svenska alternativet vill säga.
Ja du, det pendlar ju lite, men den svenska kronan är svagare än den värmländska.
1 VKR är i dagsläget 9,43 grisar medans den svenska är värd ungefär 1/3-dels får.
Aha. Där ser man.