Finns det någon suverän källa för detta? Ska skriva 4-timmars uppsats imorgon och behöver lite material. Hittills är det enda jag har i huvudet från filmerna "The Platoon", "We were soldiers" och "Thin red line"!
/Tack/
8 svar · 1 201 visningar · startad av Lofberg
Finns det någon suverän källa för detta? Ska skriva 4-timmars uppsats imorgon och behöver lite material. Hittills är det enda jag har i huvudet från filmerna "The Platoon", "We were soldiers" och "Thin red line"!
/Tack/
Tackar. Valde dho's länk. Den var på engelska men det är skitsamma, den hade bättre sammanhang än Passagen. :)
https://www.skalman.nu
Är väl mest WW2 och WW1 där men det ska väl gå att få fram lite om Vietnam också.
Läs boken Raporter av Mikael Herr...
Re: Fakta om Vietnamkriget
Lofberg skrev:
/Tack/
Du har ju missat de bästa Vietnamn filmerna. Full Metal Jacket, Deer hunter och Apocolypse Now!
Dessutom är ju Thin red line inte om Vietnamnkriget. Den är om WW2.
Har sett Apocalypse Now Redux och den var helt ok den första timmen, men sen flippade den ur. Hursomhelst skrev jag uppsatsen idag *urk* men det kändes "sådär" :l . Jaja, får väl se...
Ähh, skola.. det kan man börja tänka på om 1 vecka :e