webForumDet fria alternativet

Tips på resmål?

Resor

13 svar · 487 visningar · startad av Peeer

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg
Frågan#1

Jag och ett gäng kompisar planerar att resa iväg någonstans i sommar, men vi vet inte vart (det finns ju onekligen en del att välja på). Vi är främst ute efter att sola och bada, men det skadar ju inte om det finns lite annat att göra också. Då vi är fattiga studenter så ligger pristaket på ~7k för resa + hotell. Någon som har något trevligt tips?

Medlem sedan juli 2000297 inlägg

Kroatien. Underbar kultur, billig mat, (billig alkohol), fint väder, fin natur. Finns en hel del :).

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Playa Las Americas på Teneriffa. Öns fetaste partyställe med bargatan Veronicas som huvudattraktion på kvällarna. Se dock upp för diverseförsäljare som gjorde min polares ihopsydda fläskläpp till öns största turistattraktion under vår återstående vecka. :OO
Fördelarna får väl anses vara partyliv och bra väder (södra delen av ön är tydligen mer rik på sol än den norra, 13 dagar av 14 sken solen när vi var där) :) medan nackdelarna är att det är dåligt med vettiga sandstränder då de flesta "stränder" är av vulkaniskt ursprung. :l

Vi fick vår 14-dagaras sista-minutenresa dit för 3995:- inklusive flyg och ospecat hotell (april 2000).

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

Mallorca är ett jävla partyställe annars ;) Funderar på att ta båten över nån gång framöver snart o hälsa på en polare som bor där nu :birp

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Jag måste bara... även fast den redan varit uppe. :e Och innehåller falsk reklam för tigrar.
Jag har dock ingen aning om vad det kostar att åka dit (antagligen för mycket ;)).
Min kamera och morsan kommer hem därifrån imorgon, äntligen...

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Åk inte till Kreta eller Mallorca eller något annat ställe där varenda Svensk åker varje år.

Portugal borde väl gå....eller?

Det är inte så dyrt, varken att åka dit eller sakerna man köper där.

Hotell vet jag dock inte priserna på.

Tack alla som svarat, ska fundera vidare. Ge oss gärna fler förslag.

Mr. N. :e

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Tjeckien, Prag. Ölet på flaska är billigare än vatten. Vem bryr sig om sol då? ;)

Kasta upp en sex, sju svenska kronor och ta dig en halvliter riktigt gott öl.

Medlem sedan mars 2003580 inlägg

Var i Bulgarien för några år sedan, väldigt fint och väldigt billigt. :)

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

Hmm...stället där jag brukar jobba på tar vi typ en euro för en öl ;)
Men går man på affären kan du få budgetöl för typ 37 cent...(ganksa billig :bire)

Ett ställe dit jag skulle vilja åka är faktiskt domenikanska republliken på en sån där all-include-resa.. Där kan du dricka och äta hur snablans mycket du vill utan att betala och bara njuta av den grymma naturen och vädret ;)

Farsan va på en sån resa med sin fru en gång, snablans va avis jag blev :P

Annars är nog thiland ett av mina favoritländer ;)

Red: Marja: ditt vill jag också åka ;) :bire

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Fick precis veta att jag tydligen ska till Turkiet nästa höst och den resen skulle gå på €700 (ca. 7000kr) för flyg och all-inclusive-hotell. :)

Det blir att leva fattigt i sommar. Tur att man inte har något arbete. ;)

marja skrev:

Var i Bulgarien för några år sedan, väldigt fint och väldigt billigt. :)

.. hoppas det, bokade en resa dit idag :)
en vecka i slutet av juni, billigt hotell (där ska man ju inte vara så mycket ändå :P) inkl. flyg, avbeställningsskydd, försäkring och hela köret för 4700:- per skalle.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Island? riktigt nice uteliv säg det! dessutom inte så svensson aktigt att åka dit.

Medlem sedan apr. 2001361 inlägg

Ayia Napa! (Cypern)

7 dagar, 4,300:- / per person

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)