Jag och ett gäng kompisar planerar att resa iväg någonstans i sommar, men vi vet inte vart (det finns ju onekligen en del att välja på). Vi är främst ute efter att sola och bada, men det skadar ju inte om det finns lite annat att göra också. Då vi är fattiga studenter så ligger pristaket på ~7k för resa + hotell. Någon som har något trevligt tips?
Playa Las Americas på Teneriffa. Öns fetaste partyställe med bargatan Veronicas som huvudattraktion på kvällarna. Se dock upp för diverseförsäljare som gjorde min polares ihopsydda fläskläpp till öns största turistattraktion under vår återstående vecka. :OO
Fördelarna får väl anses vara partyliv och bra väder (södra delen av ön är tydligen mer rik på sol än den norra, 13 dagar av 14 sken solen när vi var där) :) medan nackdelarna är att det är dåligt med vettiga sandstränder då de flesta "stränder" är av vulkaniskt ursprung. :l
Vi fick vår 14-dagaras sista-minutenresa dit för 3995:- inklusive flyg och ospecat hotell (april 2000).
Jag måste bara... även fast den redan varit uppe. :e Och innehåller falsk reklam för tigrar.
Jag har dock ingen aning om vad det kostar att åka dit (antagligen för mycket ;)).
Min kamera och morsan kommer hem därifrån imorgon, äntligen...
Hmm...stället där jag brukar jobba på tar vi typ en euro för en öl ;)
Men går man på affären kan du få budgetöl för typ 37 cent...(ganksa billig :bire)
Ett ställe dit jag skulle vilja åka är faktiskt domenikanska republliken på en sån där all-include-resa.. Där kan du dricka och äta hur snablans mycket du vill utan att betala och bara njuta av den grymma naturen och vädret ;)
Farsan va på en sån resa med sin fru en gång, snablans va avis jag blev :P
Annars är nog thiland ett av mina favoritländer ;)
Var i Bulgarien för några år sedan, väldigt fint och väldigt billigt. :)
.. hoppas det, bokade en resa dit idag :)
en vecka i slutet av juni, billigt hotell (där ska man ju inte vara så mycket ändå :P) inkl. flyg, avbeställningsskydd, försäkring och hela köret för 4700:- per skalle.