Överdriven alkoholkonsumtion?
53 svar · 1 131 visningar · startad av xrobx · sida 3 av 3
Frågan, av xrobx
Tänkte dra upp ett ganska genomtjatat ämne: dryckesvanor. Det vore kul att veta ungefär hur mycket/ofta ni dricker. Hur ser era vanor ut? Vad tror ni är skadligt? Känner ni att ni dricker för mycket? osv... Själv dricker jag alkohol i genomsnitt 3 dagar i veckan. Fredag & Lördag står för största delen av konsumtionen.. Men 2 öl på torsdagar är ju aldrig fel, eller? :)
Läs frågan i sin helhet →Själv dricker jag jag mer eller mindre då och då ;). På sommaren när det är varmt och man är ute mer och umgås med sina kamrater blir det mer än under vintern.
sneeze skrev:
*birp*
Öl nr:1 nere... *letar efter 2'an* :birp
:bire
Snart dags att öppna den andra. :e
En pizza, en halv film (Underworld) och 3 pilsner nere :bire Nu ska det smaka med en Whisky och andra halvan av filmen :e
Tyst nu alla "fyllehundar" :e , jag sitter på jobbet och dricker (en liter yoggi, som mellanmål :e )
Jupiter skrev:
På sommaren när det är varmt och man är ute mer och umgås med sina kamrater blir det mer än under vintern.
Å andra sidan finns det andra, lämpligare drycker för vintern. En stout är ju inte fel. Och en whisky kan värma gott. :)
Dricker vin till maten på helgerna, samt en del vin och drinkar när jag går på krogen, har iof inte varit ute speciellt mycket de senaste veckorna, men jag snittar väl varannan helg. :)
Appropå vatten Så hade jag ett antal liter med hem från hedarna.
Och det smakar whiskywater om det.
Men det susar inte i kupan.
Så valet är enkelt.
Vatten för livet
Och whisky for the life.
Det var djupt va=?
Hur mycket är egentligen skadligt?
din kropp innehåller redan 72% vatten så du ska nock inte ha mer. ;)
Lasp skrev:
Så valet är enkelt.
Vatten för livet
Och whisky for the life.
Det var djupt va=?
Livets vatten.
Say no more... ;)
Lasp skrev:
Så valet är enkelt.
Vatten för livet
Och whisky for the life.
Det var djupt va=?
Hur djupt det är beror ju på hur stort glas man har :OO
bymarie skrev:
Hur mycket är egentligen skadligt?
Du får dricka en hel del innan lever och andra vitala delar börjar ta stryk. Vill man ha skrumplever får man dricka en hel del under lång tid, och framförallt sprit. Vin och öl är aningen mildare för kroppen.
Det som oroar mig med den allt högre konsumtionen av alkohol är inte folks eventuella skador på lever och hjärna, utan alla de brott som begås i kombination med alkohol. En ökad alkoholkonsumtion ger en ökad statistik av hustrumisshandel, rattfylla m.m. Dessa bieffekter oroar mig som sagt mer än tappade hjärnceller och skador på folks inre organ.
För egen del: 4 - 5 öl per vecka slinker nog ner.
Nicrosoft skrev:
Lasp skrev:
Så valet är enkelt.
Vatten för livet
Och whisky for the life.
Det var djupt va=?Hur djupt det är beror ju på hur stort glas man har :OO
Helt korrekt.
Hur stort glas har DU?
Dricker väll ca 3 gånger i veckan +/- 1 gång ;)
beror på vilket humör man är på... i bland är det tillomä bara en gång i veckan om man absolut inte känner för det :P